lördag 19 februari 2011

22/30 Min favoritfrukost

Frukost är dagens viktigaste och enligt mig godaste måltid.
Jag klarar mig inte om jag inte äter frukost och det är verkligen det första jag gör efter det att jag öppnat ögonen och klivit ur sängen. Oavsett vad klockan är eller om jag snoozat lite för länge.

Favoriten är såklart när man har gott om tid och kan njuta av ett stor utbud av gott bröd, flera olika pålägg, grönsaker, ägg, yoghurt, musli, te, jucie och någon frukt. Tyvärr finns den tiden inte så ofta, det är vanligare att jag äter en macka på stående fot och dricker mitt te i omgångar, mellan påklädning och packning av väskan.
I perioder är mannagrynsgröt absolut en favorit. Oftast med en klick äpplemos men när jag äter hos Jojjo brukar hon lyxa till det hela med granatäpple, riktigt smarrigt.
Just nu sitter jag på tåget till Köpenhamn för att sedan åka vidare till Skanderborg och Pernille. Eftersom det blir ganska många timmar på har jag förbeställt frukost. Blir spännande att se vad jag hittar för gött i påsen.
Hade gott!

Inga kommentarer: