söndag 20 februari 2011

24/30 Favoritidrottare

När det kommer till idrott och speciellt att titta på idrott så är jag en allt-i-allo. Jag följer ingenting slaviskt och håller inte koll på vilka som spelar i de olika lagen, hur de ligger till i ligor osv. Jag tittar på idrott om det är något som verkar intressant när jag slår på tv'n eller om Sverige är med i någon stor final, typ VM eller OS. Det kan också vara en social grej, att titta med kompisar på Butlers eller så men det händer inte så ofta.
Jag är imponerad av många stora idrottare som lägger ner hela sin själ i sin idrott och gång på gång presterar bättre och bättre. Coolt.

Istället för att rabbla upp en massa duktiga idrottare som vi alla känner till så vill jag presentera 2 riktigt duktiga idrottskillar som jag känner och imponeras av.
Rajko Lekic - Pernilles fästman som spelar fotboll i Danska superligan, Skanderborg IF. Duktig fotbollspelare, grym fästmö, superfina barn, ett fint hus dessutom väldigt trevligt.
5 tummen upp för honom.
Fredrik Johansson - kollega x2, både på Älvhögsborg och på Butlers. Två EM-guld i Braziliansk Jiu-Jitsu är riktigt imponerande. Trots stora segrar är han fortsatt ödmjuk och det märks hur han brinner för sporten. Han tränar för att det är kul och hjälper gärna andra. En tålmodig, behärskad mästare. Eftersom inte han skryter om detta så får vi runt omkring göra det :) 5 tummen upp för honom också.
(Bild lånad från www.ttela.se/sport)
Kajsa Bergqvist - ingen kille och ingen jag känner men jag vill ändå ta med henne i detta inlägg. Hon har min favoritmage - kommer jag någonsin få såpass mycket självdisciplin att jag kan sluta med sötsaker och få till en drömmage som Kajsas?

Inga kommentarer: