onsdag 23 februari 2011

26/30 En utmaning jag vill genomföra

Det finns en mängd härliga utmaningar att anta men jag har en utmaning att ta itu med redan på söndag. Då blir det Vasaloppet (Öppet Spår) och 9 mil på skidor utan att ens ha provat pjäxorna eller skidorna efter min premiär förra året. Planen var att lägga upp ett bra träningsschema och slå den tid jag fick förra året. Jag skulle köra en hel del core och triceps på gymmet, börja åka skidor i tid, springa mycket osv.
Jag har inte fått gjort något av detta och på söndag smäller det. Jag tror banne mig att jag inte ens kommer ihåg hur man gör. Suck! Känns inte alls bra men jag ska försöka genomföra hela loppet, på ren vilja om det så ska vara.

Självklart vill jag någon gång göra en Svensk klassiker:
Engelbrektsloppet, 60 km, eller Vasaloppet/Öppet Spår, 90 km
Vätternrundan på cykel, 300 km
Vansbrosimningen, 3 km
Lidingöloppet, löpning, 30 km
Så här såg det ut när jag åkte Vasaloppet 2010, första gången och galet nöjd. Det var en positiv upplevelse och jag beslöt mig nästan genast för att göra om det.
Läs om det loppet genom att klicka här och scrolla sedan ner till inlägget näst längst ner på sidan.

Inga kommentarer: