onsdag 23 februari 2011

Bokrea

Varje år precis innan februarilönen är det dags för årets händelse för alla som tycker om att läsa eller bläddra i böcker: BOKREAN!
Jag tycker alltid om att besöka bokhandlar men det är på något sätt ännu trevligare första dagen, första timmarna på bokrean. Inte så jättemycket folk och fortfarande höga staplar av "färska" orörda böcker.
Jag började denna onsdag med morgoncykel klockan 07.00. Lite fler morgonpigga deltagare än förra veckan. Kan det bero på att det är sportlov eller kanske att fler skulle till bokrean och ändå skulle kliva upp tidigt? Kände under passets gång att jag nog valt lite för medryckande låtar, tanken med passet är att ha en stabil puls och jobba på en jämn nivå. Min puls var väldigt varierande idag då vissa låtar får mig att ta i det där lilla extra. T.ex:
* Lady Gaga - Born this way
* Rihanna - S&M
* Swedish House Mafia - Miami 2 Ibiza (tröttnar tydligen aldrig)
* Elephant Man - Dance & Sweap (brukar inte gilla hans "egna" låtar men denna funkar bra som backe-låt)
Efter passet blev det så alltså bokrea med Jojjo. Vi kikade igenom butiken (Bokia) en gång för att kolla av utbudet, därefter åt vi frukostmeny på Espresso House. Scones med creme cheese, marmelad och ost + en jordgubb/apelsinjuice och en obligatorisk chailatte. Mums. Massa energi för att göra kloka och väl övervägda inköp.
Utöver rean hade de ett erbjudande på köp 5 betala för 4. Det känns alltså som att jag/vi verkligen har fyndat idag. Jippi! Köpte min första ljudbok, ska bli spännande att se om det funkar för mig att "läsa" på det sättet, utan att somna.
Nu sorterar jag lite bilder från helgen, har en förmåga att ta några för många, och om 45 min ska jag tillbaka till Älvhögsborg för att sätta ihop ett aerobicpass med Ingrid. På fredag är det dags; Back in the days Aerobic. Ett traditionellt aerobicpass, så som det var från början innan det blev massa dans, höfter och släng med håret.

Inga kommentarer: