tisdag 1 februari 2011

7/30 Favoritövning

Redan dags för inlägg 7 i bloggutmaningen. Här går det undan och jag tycker det är riktigt kul att få ett specifikt ämne att fokusera på. Vad tycker ni om utmaningen so far?

Återigen blir det lite svårt för mig att svara på frågan med ett kort svar. I gruppträningen så jobbar vi med så otroligt många övningar och oftast inte några isolerade. Tror dock jag kan sålla ut 4st:
- djupa knäböj
- burpees :)
- pushups (ännu bättre med tricepsvarianten)
- longcycle med kettlebell
Knäböjslåten på vår Plus Styrka-premiär den 11 januari 2011. Jag & Anna S på scen.

Vilka är era favoritövningar?
Om man får spalta övningar som man tycker mindre om så gör jag det nu och här. Anledningen är antagligen att jag inte är bra på dem och det är väl detta jag borde öva på. Suck!

- plankan
- sitdowns (omvända situps)
- solhälsningen
- utfall med bakre benet på en höjd
- CHINS - kan komma att ändra mig, har bara provat 3 gånger i mitt liv.

Inga kommentarer: