torsdag 24 februari 2011

Danmarksdagar - Randers Regnskog

Söndagen den 20 februari hoppade jag och Pernille in i bilen med barnen och tog oss till en by/stad som heter Randers. Där besökte vi Randers Regnskog och vi hade en riktigt trevlig dag, med djur, fotande, mat, glass och mys.
En snigel mötte upp oss innanför första dörren, slemmig.
Hahaha, jag har aldrig sett en krokodil stå på två ben för att andas...
Så söta, Pernille & Anabella.
VÄLDIGT stora fiskar.
Visst ser apan lite lurig ut? Jag kände att den liksom spanade in något i min närhet... och vips så satt han/hon i vagnen som jag körde, men snabbt släppte. Litar inte riktigt på dessa apor så jag klev några steg tillbaka, och ytterligare några när djuret tycktes spana in mig. Urk! Efter några minuter hoppade apan tillbaka till stängslet och jag kunde "springa" iväg med vagnen. Kan meddela att jag höll utkik ovanför huvudet resten av besöket.
När vi kom hem till huset så somnade vi allihop en stund på soffan, helt slut efter vårt lilla äventyr. Efter ännu en god, ekologisk måltid hade vi en mysig kväll tillsammans alla fyra.
Anabella är en stolt storasyster och lille Matejo (världens lugnaste bebis) ser ut att trivas väldigt bra i hennes famn. Pluttisar!

Inga kommentarer: