onsdag 9 mars 2011

30/30 Glöm inte att

Sista inlägget i bloggutmaningen som gått sådär nu på slutet. Bättre sent än aldrig säger man ju och jag har åtminstone skrivit något om alla 30 ämnen. Vissa bättre och mer intressanta än andra. Sista inlägget är alltså tänkt som en sån där härligt, klok och förnuftig uppmaning.
Det finns en mängd att välja mellan men jag kommer istället komma med en väldigt enkel:
Glöm inte att njuta: Gör det DU vill - det är DITT liv.
Vill du vila två dagar i rad, gör det!
Vill du äta godis på en måndag, gör det!
Vill du ligga och dra dig i sängen en timme extra på söndag morgon, gör det!

Det viktiga är att vi mår bra och njuter av livet medan vi lever det. Det går ju liksom inte att göra det efteråt, vad jag vet i varje fall. Vi njuter också på VÄLDIGT olika sätt och tur är väl det!
Snygg-Homie efter vårt härliga bad. Vattnet bubblade under tiden och jag njöt för mycket för att avbryta och gå upp och ta foto under tiden.
Onsdagar försöker jag fylla med lite vardagslyx av olika slag och idag har det varit perfekt.
Efter jobbet hämtade jag upp Homie och vi styrde bilen till Thermal SPA där vi gosade ner oss i ett 37-gradigt Thermal Bad med thermalsalter från Ungern. Det finns tydligen olika typer av thermal bad och det som vi provade på idag tillför mineraler och spårämnen till kroppen, har en avslappnade effekt och lindrar trötta leder och muskler. Riktigt skönt! Vi hade lätt kunnat ligga i 20 minuter till och vi konstaterade (som vanligt när man unnar sig något) att man borde göra liknande saker lite oftare. Dusch och shopping av rengöringsprodukter innan bilen gick vidare till Café Gillet för vår årliga semla (hanns inte med igår).
Lite lätt hungriga delade vi först på en köttbullemacka. Bra initiativ då klockan redan närmade sig 18.45 och en semla känns lite skumt som kvällsmat. Mackan gled ner och likaså de ljuvliga semlorna. Inte för inte som de återigen blivit utsedda till Årets Semla i Trollhättan. Jag njöt och tyckte den var grymt god, samtidigt blir det nog både årets första och årets sista semla för det är bra mäktigt alltså. Jag är mer för släta bullar, kanelbullar och muffins.
Galet skönt att inte ha en tid att passa och vi satt kvar tills efter stängning. Det var min lillasyster som jobbade så det var helt ok för henne, vi var alltså inte sådana där jobbiga kunder som vägrar inse att ställen stänger en viss tid och att personalen vill hem.

Hahaha, nu kom jag som vanligt ifrån ämnet men jag sammanfattar mig kort:
NJUT AV LIVET - PÅ DITT SÄTT!

Inga kommentarer: