fredag 11 mars 2011

Regn och slask

I tisdags trodde jag att våren var på väg och att vi gick mot varmare och ljusare tider. På onsdag morgon insåg jag att jag hade fel. Snöblandat regn och massa slask och äckelpäckel. FYYYY!
Samma skitväder höll i sig igår, torsdag.
Efter jobbet åkte jag hem och fortsatte jobba, kände att det ändå var lite tråkig sinnesstämning på grund av vädret och det är väldigt skön känsla när man ligger i fas med sina elevomdömen.

I julas fick jag jag en kaffemaskin, Dolce Gusto, av mina föräldrar i julklapp. Det kan ju tyckas lite dumt med tanke på att jag inte dricker kaffe. Jag vill dock gärna lära mig och det är väldigt trevligt att kunna bjuda sina gäster på en riktigt god kopp kaffe. Innan har det blivit te eller pulverkaffe. Kapslarna till maskinen går att köpa i en vanlig affär, hos återförsäljare eller på internet. Jag & Jojjo gjorde en gemensam beställning i förra veckan och när man registrerade sin maskin så fick man två kartonger på köpet. Jag alltså ett stort kaffeutbud för tillfället!
Igår när jag satt här och skrev så unnade jag mig en kopp Latte Macchiato och 3 digestivekex. Mysigt värre under soffans fleecefilt :) Det gäller att hitta sina små knep. Passade på att öva mitt stilebenfotograferande (heter det så?) Visst blev detta fint?
Som en skänk från ovan var det inte bara räkningar i posten. Mitt humör, som i och för sig inte var jättedåligt, blev riktigt bra när jag fann ett nytt nummer av TräningsGuiden innanför dörren. När jag var klar med omdömen för elever i år 7 var jag värd att gotta ner mig i tidningen. Grymt bra. Har ni inte läst den så kan jag rekommendera den varmt. Påminner såklart om Fitness Magazine (samma redaktion) men känns mer öppen för alla, killar som tjejer. Nästa nummer kommer inte förrän i oktober så jag får läsa detta nummer om och om igen. Man hittar alltid något nytt att ta till sig.
Vad gör ni för att pigga upp en regnig, slaskig och grå dag?
Svara genom att klicka på kommentera, man behöver inte ha ett inlägg.

Inga kommentarer: