söndag 13 mars 2011

God förmiddag!

Önskar att jag kunde haft titeln "God Morgon" men klockan är närmare halv ett och då är det banne mig inte morgon längre. Jag gillar inte att sova bort dagar men jag måste nog inse att det blir så när man jobbar till 04.00 och behöver 7-8 timmar sömn.

Igår var det lördag och vid 12-tiden hoppade jag, Ida, Ingrid och Per in i Arena-bilen och begav oss till Göteborg och Lindholmen för att gå på en ny kvartalsutbildning i BodyCombat respektive BodyJam. Kul att releaserna låg samtidigt, det har aldrig hänt tidigare.
När jag & Bedros var på The Nike Blast i Stockholm fick vi provköra det nya programmet och min känsla då var att det var ett grymt pass. Den känslan är kvar. Jag gillar alla låtar och ser fram emot premiären, som blir samma dag som Spin of Hope. Nu väntar alltså två veckor med mycket övning och inmatning av musik, takter och rörelser. Härligt!

Vi hade en ny utbildare igår, minns tyvärr inte hans namn, som var riktigt bra. Han var tydlig, hade glimten i ögat men la fokus på att vara tydlig i koreografin och ge oss en bra upplevelse av passet. Teoridelen var också bra, men lite kort.
I vanliga fall brukar jag stå och trycka längst bak och knappt se någonting. Igår bestämde jag mig för att trotsa dem som har "bestämda platser" och ställde mig längst fram. Vilken skillnad! Jag hängde med på första repetitionerna och fick en helt annan känsla för passet. Det kan även ha berott på att vi nog var en annan grupp idag. De där utmärkande instruktörerna som ska synas och höras var säkert på releasen förra veckan, de måste såklart vara först! Det gör inte mig någonting, rätt skönt att slippa dem faktiskt. Nu var vi ett gäng glada människor som var där för att få en känsla av kommande pass. Det fick vi också och om 2 veckor är det dags att förmedla denna känsla till medlemmarna på Plus.
BodyCombat 47 kommer bli kanon!

Inga kommentarer: