måndag 28 mars 2011

Kuppen mot mig :)

Hej på er i vårsolen!
I lördags på Spin of Hope utsattes jag för en kupp av mina kära kollegor.
Alla pass sponsrades av något lokalt företag och eftersom många företag vill ställa upp så fick vi två sponsorer till vårt sista pass, partypasset.
Jag ansvarade för stretchen och informerade om priserna. Camilla hade innan frågat om hon fick vara den som delade ut priset och självklart kunde hon få göra det. Det är ju alltid roligt tänkte jag. När vi sedan närmade oss slutet haffade jag Theres som lottdragare och då blev det automatiskt att hon även delade ut priset.
När jag bad henne dra en lott för att "kora" vinnaren av en fantastisk blombukett från Bellis Blommor så flög Camilla av sin cykel - Du lovade ju att jag skulle få dela ut den!
Ojojoj, tänkte jag. Det var ju viktigt, skumt men visst. Gör't.
Hon plockade av mig mitt headset och tog blombuketten. Sedan vände hon sig mot alla cyklister och berättade att blombuketten inte skulle lottas ut. Den var till mig som tack för allt jobb med Spin of Hope. SÅÅ FÖRVÅNAD!!
Jag kom av mig helt och hållet och blev faktiskt riktigt rörd.
Svettig, glad, förvånad och glittrig. Hoppas att jag inte glömde bort massa stretch :)
Jag visste inte (kom inte ihåg) att Theres tog bilder på mig på passet så innan vi gick till Buddys för att äta så ville jag bli förevigad med min fina bukett. Fortfarande glad men inte lika svettig!
Så här fin blev buketten i mitt vardagsrum. Snacka om vårstämning. Jag drog för persiennerna igår och brydde mig inte om snöstormen. Hos mig doftade det VÅR!
TJUSIGA BLOMMOR!

Inga kommentarer: