fredag 22 april 2011

6/30 En låt som påminner mig om ett ställe

Sommaren 2009 jobbade jag på ett café på Rhodos. Under min säsong där bodde jag på Impala Apartments med mina f.d kollegor som jag jobbade med på Sunwing 2008. Hela denna säsong, på dansgolv, i lägenheter och min iPod genomsyrades av en låt som jag inte hade hört tidigare. Rap das armas - Cidinho & Doca!

Låten påminner mig således om Rhodos, men framförallt dansgolvet på en liten, liten bar med namn Alexander i mitten av Rhodos bargata. Där hade vi många härliga, SVETTIGA kvällar med timme efter timme av dans och RAP DAS ARMAS!

Det var Niklas Ryskog som avslöjade låten för mig så jag passar på att tacka honom för det i detta inlägg och när jag ser dessa bilder fylls jag av glädje.

Miss you Niklas - kom hit så vi kan dansa!!



Dansgolvet på Alexander... glasögonen gick laget runt denna kväll :) Vems de var? Ingen aning!

Lite lagom svettiga efter någon timme på dansgolvet... flera återstod. Denna bild är från min sista kväll på Rhodos. Vid middagstid dagen efter åkte jag hem till Svedala igen.

Inga kommentarer: