torsdag 14 april 2011

Fjäsk för fröken

Anpassade mina eftermiddagslektioner efter måndagens väderprognos som lovade rätt skapligt väder. Prognosen höll i sig och jag har haft en härlig eftermiddag med år 6 och stjärnorientering.

De får en karta med en kontrollplats och ett litet uppdrag. De ger sig av efter den och kommer sedan tillbaka till mig, redovisar och får en ny karta. På så vis blir feedbacken snabb och ingen riskerar att komma bort. Väldigt skönt innan jag vet hur duktiga de är i orientering.
Jag valde en plats i solen och höll mig där för att de skulle veta vart jag var... härligt! Lite kyligt så fort solen gick i moln men det var i varje fall uppehåll och det är det enda jag kräver just nu.
En av tjejgrupperna kom tillbaka lite senare än de andra, med ursäkten att de faktiskt stannade för att plocka blommor till mig. Hahahaha.... då är det ju svårt att bli arg :)
Ser dock ut som att de är plockade i en trädgård men tanken var ju söt och jag fick ännu mer vårkänslor i denna värkande kropp (Daniels chinsprogram känns idag)

Inga kommentarer: