fredag 15 april 2011

Paulúns Superflingor med tranbär

Fredag kväll brukar för min del innebära receptionsjobb, någon lätt mat och några timmar i soffan framför tv'n med chips eller godis innan ögonen ber om sömn.
Idag hade jag ett kettlebellpass och sedan hoppade jag in i bilen och åkte till Hallevibadet i Vargön för att stämma av det viktigaste inför helgens ÄLGADOPPET.
På något skumt sätt har jag blivit speaker för denna tävling, som verkar bli rätt stor. Nervöst, kul och lite spännande... hur många gånger kommer min tunga att vricka sig? Jag hörde något om 2000 starter och 6 medaljer/minut vid prisutdelningarna.... HJÄLP!
Jag var inte hemma förrän 22.30 och då kändes det mer onödigt än vanligt att rota fram något gottigt. Jag passade istället på att prova en NYHET; Paulúns Superflingor med Tranbär. Enligt förpackningen ska det vara 15% tranbär i blandningen men jag fick typ INGA, antingen ljuger de eller så ligger de flesta i botten. Flingorna är osötade och har en viss likhet med papper eller kartong. Mumsigt? Ja, ihop med tranbären så jag önskar mer sådana! Kanske kan hälla lite gojibär eller liknande för superduper-flingor. Jag syndade med lite hallonsylt, det är ju ändå fredag :)

Klockan är väldigt mycket och tv'n visar inget intressant så jag ska ägna några minuter till en sprillans ny Cosmopolitan. Om 5 timmaro ch 20 minuter ringer klockan och jag har inte lagt på tid för att hinna snooza....
Natti!

Inga kommentarer: