onsdag 25 maj 2011

22/30 En låt jag lyssnar på när jag är ledsen

Hmm, den som kom på den här musikutmaningen måste tro att man är både arg och ledsen väldigt ofta, och det är inte jag. Därför blir många av inläggen väldigt svåra att skriva.
Jag är väldigt sällan ledsen och om jag är det så beror det oftast på att jag tittat på någon sorglig film. Då kan jag plåga mig lite extra och lyssna på sorgliga låtar från soundtracket och gråta lite extra. Både över saker i mitt eget liv och över det som hänt i filmen.

Är man ledsen över något som har med kärlek att göra så är det lätt att hitta musik som förstärker känslorna men ska man verkligen grotta ner sig i ännu mer tragiska känslor. Jag lyssnar nog hellre på musik som jag blir glad av, som får mig att glömma det sorgliga.
Skulle jag varit ihop med någon idag och det tog slut så skulle jag nog välja "Goodbye my lover" som gråta-ut-låt. Den är ruggigt sorglig och väldigt fin.

Inga kommentarer: