onsdag 25 maj 2011

5-kamp Trollhättans bowlinghall

I lördags (21 maj) firade jag och mina vänner att jag blivit ytterligare ett år äldre. Vi började kvällen med en 5-kamp på Trollhättans Bowlinghall. Det är ett relativt nytt arrangemang och då vi gör reklam för det i en av tv-skärmarna i receptionen på Älvhögsborg så har man gått och blivit lite nyfiken. När vi hade Spin of Hope så kunde man vinna ett presentkort på denna 5-kamp och jag hade turen på min sida när Johnny drog vinnarna. Extra kul när det är nästintill gratis, vi betalade bara för några av deltagarna.
10 tjejer delades in i två lag och kampen kunde börja.
Först ut var grenen Gladiator och vi bjöds på alla möjliga tekniker och knep för att få ner motståndaren. Sevim och Annelie imponerade med grym balans och vilja. Adrenalinet pumpade och kvällen var igång. De tre försöken gick alldeles för fort. Tur att vi hade tid över i slutet så att man fick köra några extra gånger :)
Ida vs Sofia
Ingrid vs Annelie

Gren 2 var lite lugnare och handlade om att anpassa sin styrka i golfputtar. Kan konstatera att många av oss är alldeles för hårdhänta, starka och ivriga. Det gick sådär. Det är ju dessutom en fördel om man innan vet på vilken sida av klubban man bör/vill stå, hihihi.
Fahreta
Publik

Tredje grenen var fotboll-straffar och det gick vilt till. Bollarna flög åt alla håll och vi (Ida) lyckades till och med skjuta sönder den där "grejen" som blåser upp hela måltavlan. Skönast var ändå Jojjo som lite lojt sköt bollen och prickade rätt i en poängzon. Den minen kan jag betala för att få se igen... ibland är man dock för tidig med kameran.
Lite smärtsamt att vara barfota men ändå en kul gren.
Jojjo, innan målet :)
Fahreta gör ett hejdundrans skott

Efter fotbollen var det dags för basket. Alla fick 5 kast var och jag hann inte med att fota då denna station gick väldigt snabbt och inte innehöll några dramatiska händelser. Desto mer fotande och filmande blev det i den sista grenen: bungy run. Så jäkla rolig!
Ida mötte återigen mig och vi gav oss inte!
Laddad för start. Det gick alltså till som så att man satte fast ett tjockt gummiband bak på ryggen och sedan en kardborrevante på handen närmast den gemensamma väggen. På startsignal skulle man sedan springa så långt man kunde och sätta fast kardborrevanten på väggen. Vann gjorde den som satte sin "vante" längst bort.
Om man inte höll emot så kunde bandet dra omkull dig... speciellt mycket flög de långa smala tjejerna... alltså inte jag :) Bilden ovan: Fahreta. Bilden nedan: Cicci
Efter dessa 5 grenar fick vi "fri tid" eftersom de hade abonnerat hallen i 2 timmar till oss. Medan vår värd räknade ut både lagpoäng och enskilda prestationer fick vi alltså roa oss bäst vi ville. Några gick till baren och några utmanade nya motståndare. Jag körde både bungy-run och Gladiator igen eftersom de var mina favoritgrenar.

Vem/vilka vann?
Segrande lag: Sofia, Elin, Fahreta, Maria, Annelie :)
Bäst poäng i andra laget: Cicci
Bäst poäng totalt: JAG!!!!!
Avslutande omdöme av Trollhättans Bowlinghalls 5-kamp är att de får 3 stjärnor av 5 möjliga. Det var bra ordnat och alla kunde delta. Fler stjärnor hade delats ut om det hade funnits fler grenar att välja mellan och varit lite fräschare, finare lokal. Jag tycker dock att det är ett alldeles utmärkt alternativ till möhippor eller liknande om man vill hålla sig i stan och med en rimlig budget. Jag kan tänka mig att gå dit igen!

Inga kommentarer: