lördag 14 maj 2011

Avnjutit...

... en helt ok frukost på en inglasad veranda med strålande sol och utsikt över hamnen i Motala och Vätterns vatten. Ljuvligt!
Jag får dock ingen ro i kroppen av att sitta där själv och äta så det gick lika snabbt som hemma.
Tjoff, tjoff, tjoff så var maten på brickan slut och jag är nu tillbaka i hotellrummet.

Hotellets reception ligger i en annan entré och för att komma dit måste man gå igenom Motala Motormuseum, Sveriges största motormuseum. Ni kan tro att jag blev förvånad när jag öppnade dörren med en frukostskylt. Jag hamnade mitt bland alla bilar, kameror, mobiler och skrivmaskiner. Letade mig förvirrat fram till frukosten och konstaterade längs vägen att det nog får bli ett besök här ikväll... gratis entré för alla hotellgäster och det skadar väl aldrig att vara lite kulturell?

Nu har klockan blivit lagom mycket för mig att dra mig till gymmet.
Jenny Samuelsson är en av instruktörerna idag och henne mötte jag lite halvt om halvt slumpartat i Stockholm för ett tag sedan. Grymt trevlig och galet stark och vältränad.... Inspiration!

Inga kommentarer: