måndag 16 maj 2011

Hotell Nostalgi Motala

I lördags efter utbildningens första dag gick jag ut och käkade med en av deltagarna som också bodde på Hotell Nostalgi. När jag kom in på hotellrummet igen så laddade jag över bilderna till datorn, lade mig i sängen framför Eurovision och placerade datorn i knät.
Blev det något inlägg?
Nej!
Blev det något minne av Eurovision?
Nej!
Blev det oregelbunden sömn med många ryckiga uppvaknanden?
Ja!
Därför kommer inläggen om min upplevelse av Spartans certifieringsutbildning; Spartan Kettlebell instruktör 2, idag.
När man inte räknat med att gå ut och äta så är detta det mest anständiga man har att ta på sig. Tur att jag inte var i Stockholm, då hade jag väl inte ens blivit insläppt på restaurangen.

Som jag nämnde i föregående inlägg så låg hotellet liksom i samma byggnad som Motala Motormuseum och jag antar att det var därför rummen var uppkallade efter olika bilmärken. Jag bodde i 305, chevrolet. Fint ska det vara!
Nu var ju jag inte så mycket i hotellrummet men jag tyckte det var väldigt trivsamt och jag kan absolut tänka mig att bo där igen. Det man behövde fanns, var rent, fräscht och lagom stort.
DESSUTOM FIN UTSIKT!!
Under dag 1 pratade vi mycket om Spartan Training System och syftet med kettlebellträning. Vi fick även gå igenom grundteknikerna och köra två fystest; jerk och snatch i 6 minuter vardera. Jag har lite problem att få till andning och instruktörernas teori är att jag kör på för lätt vikt och då behöver man inte andas rätt för att orka. Jag har dessutom kvar lite tendens att köra hard style istället för soft style och jag gör flera moment som slösar energi istället för att spara den. Svårt att ändra på detta och jag kommer verkligen att få jobba med det framöver, speciellt om jag ska börja använda tyngre vikter.
Här demonstrerar Jenny och Elna riktigt snygga snatchar, en övning som jag inte använt mig av tidigare. Ska man någon gång tävla i kettlebell-biathlon så är den ett måste.
Alltså: träna, träna, träna.

Första dagen innehöll mycket information, en del finslip, tester och repetition. Jag hade hoppats på ännu mer träning men var nöjd när jag stensomnade mitt i omröstningen.

Inga kommentarer: