tisdag 10 maj 2011

Första gången del 2

Efter vårt lilla receptionsmöte i lördags var vi inbjudna till att prova på vårens/sommarens nyhet i vår (Arena Älvhögsborgs) relaxavdelning. Basturitualer från Dharmazone. Jag hade inte hört så mycket om det innan så jag var väldigt nyfiken men utan förväntningar när jag klev ur mina vanliga kläder och drog på mig en bikini och den badrock Camilla H gav mig.
I väntan på ombyten och vidare information tjötade vi på och hade goa samtal i en ny miljö :)
Inne i relaxens konferensrum gick Camilla igenom den ritual vi skulle få prova på och vi alla fick varsin bricka med sex små söta burkar. Ett instruktionsblad och en liten katalog med fakta om alla produkter, även de som vi inte provade på denna gång.
Nyfikenheten väcktes ytterligare.
Därefter delades vi upp i två grupper och jag ingick i den grupp som fick påbörja ritualen först. Under tiden avnjöt övriga deltagare citron/gurkvatten och ett ljuvligt fruktfat.
Jag är redo för behandling, avkoppling och en härlig upplevelse. Inget fotande under proceduren men jag ska försöka delge er ritualen.
Efter en första dusch fick vi ett schampoo som skulle gnuggas in och sedan duschas ur. Därefter skulle ansikte, hals och dekoltage scrubbas med en underbar kräm som även den skulle sköljas av. En hårmask knådades in i håret och en lika ljuvlig scrub masserades in på hela kroppen. Sedan skulle badrocken på och tjoff in i bastun 15-20 minuter. Som att baka en liten kaka :)
Medan vi satt i bastun påbörjade grupp två sin ritual och jag imponerades av hur smidigt allt flöt på, det var trots allt bara tredje gången de provkörde konceptet. Vi var dessutom många!
Vi duschade av oss scrubben och hårmasken och avslutade det hela med att lägga på en ansiktsmask och slå oss ner i bubbelpoolen eller stolarna. Burk 6 innehöll en bodylotion som man med fördel använde när man kände att man badat, bubblat och duschat klart.
Jag har lite svårt för bastande så jag höll mig i värmerummet, skönt det också kan jag intyga.
I bubbelpoolen tappade jag och Madde fokus men vi hoppas att masken verkade som den skulle trots flams och skratt. Måste bubbelpoolar var så djupa? Det är svårt att andas ju ;)

Vi hade en helt fantastisk skön kväll och alla produkter fungerade bra på mig och jag tyckte om dem allihop. Speciellt ansiktsscruben. Saknade dock en ansiktskräm att avsluta med, som med bodylotionen. Bra att det är återvinningsbara burkar och att de ekologiska produkterna tillverkas i Sverige. Upplägget kändes behagligt och lagom långt... det var seriöst men även rum för skratt och trevliga samtal. Helt enkelt perfekt för en tjejkväll, möhippa eller myskväll med sin sambo (om man har en partner som tycker om SPA-liknande aktiviteter).
Tack Camilla för grym service och tack Älvhögsborg för att vi fick prova på detta!
Jag är len som en baby!!

Inga kommentarer: