onsdag 11 maj 2011

Vårruset Vänersborg 2011


Ena halvan av laget; Jojjo, Maria & Annelie

Årets största löparfest för kvinnor är igång och igår kom "turnén" till grannstaden Vänersborg. Jag talar såklart om Vårruset, tillställningen som får tjejer, kvinnor, damer och tanter att ta på sig en nummerlapp och ställa upp i ett lopp, oberoende av ifall man kutar, joggar, lunkar eller går. Fascinerande!Jag har varit med ett antal gånger och tycker det är ett trevligt arrangemang. Allt som får vårt samhälle att komma ut och röra på sig är bra och detta koncept har verkligen lyckats. Igår var det 5500 tjejer som deltog!!
Sen tycker väl jag personligen att man åtminstone kan försöka anstränga sig när man väl är med men det känns som att många tycker det är en prestige att bara delta, oavsett om man gått och strosat i sina vanliga kläder. Alla är vi olika! En lika stor drös tar det väldigt seriöst och joggar igång längre tid än vad själva loppet tar.
Jag kom i mål på 26.16 och det är jag väldigt nöjd med. Jag är ingen löpare och jag hade dessutom haft kettlebell med Gripen precis innan.... fuskade dock lite i benövningarna, hihihi.
I "mitt" lag var vi väldigt jämna och alla var i mål inom 30 minuter. Perfekt, vi fick en bra fikaplats och behövde inte vänta in varandra innan vi kunde gå lös i det som ingick i picknickkorgen. Mums!!
Övriga 3 i vårt lag; Zerina, Fahreta och jag
I vår picknickkorg fanns det havrekusar, kallrökt lax, philadelphia, kalkon, cider, hälsofil, mörk choklad och en nyhet från Frödinge: vaniljdröm. Mycket gott alltihop!
Jag tycker inte om att ha mina idrottslektioner i små linnen och jag håller just nu på och bunkrar upp mitt t-shirtförråd i garderoben. Alltså tog jag tillfället i akt och köpte mig en turkos Vårruset-tshirt. Perfekt modell, lite längre och passar därför kanon till lektioner där man ska stå på händer, hänga och lyfta. Har faktiskt på mig den redan idag, även fast det "bar" är friidrott. Det är alltid kul att använda nya kläder och prylar :)
Jag ska också slå till på ett erbjudande som låg i startnummerkuvertet. 3 nummer av tidningen ToppHälsa, en bodylotion och en duschkräm från BodyShop, en träningsDVD med Blossom och 30% på ett köp av Röhnishkläder, för endast 59 kr! Det kan man väl inte motstå?
Nu är det dags för lektion igen.
Klara, färdiga, gå!!!

Inga kommentarer: