lördag 18 juni 2011

Vägen till Master of Sports del 2

Igår började mitt sommarlov och efter att ha gjort diverse ärenden tog jag mig till Älvhögsborg för att köra lite kettlebell... mitt mål att hinna minst 2 kettlebellträningar i veckan falerade direkt och det har nu gått nästan 2 veckor sedan jag gjorde mitt första tillfälle.

Daniel var med mig en liten stund och kikade lite på mina tekniker... vänster är väldigt mycket starkare och striktare så jag kommer att få kämpa vidare med högern. Dessutom behöver jag få till mer kraft från benen och hålla klotet närmare kroppen. Skönt att det är ett tag kvar till tävling så jag inte behöver känna mig stressad.

Eftersom det inte blir så kontinuerlig träning för mig så stannade jag kvar på nivå 1 i schemat som jag följer och idag började jag med höger och försökte att ha 1 minut vila mellan seten... vid de längre seten tog jag 2 minuter vila för att hinna få bort mjölksyran som började komma i underarmarna. Så här gick det idag:

Set 1 10%: 10 reps (5+5) - 5+5
Set 2 20%: 20 reps (10+10) - 10+10
Set 3 50%: 50 reps (25+25) - hö 11 + 14 + vä 25 (klar förbättring sedan sist)
Set 4 30%: 30 reps (15+15) - 15+15
Set 5 30%: 30 reps (15+15) - 15+15
Set 6 20%: 20 reps (10+10) - 10+10
Set 7 10%: 10 reps (5+5) - 5+5

Skönt för självförtroendet att det gick åt rätt håll. Ska snart börja klocka hur lång tid det tar för en hel omgång. Kan vara intressant. En av anledningarna till att det gick bättre idag var nog att jag tog det lite lugnare och fokuserade mer. Jag hade även lite "klet" (finns att köpa på www.kettlebells.nu) på händerna och jag behövde då inte hålla lika hårt i klotet....
Fortsättning följer, nu måste jag rusa till jobbet.

Inga kommentarer: