onsdag 3 augusti 2011

BJJ - så härligt, så roligt

Igår var det BJJ-träning och det var precis hur svettigt som helst, mycket folk och väldigt, väldigt roligt. Antagligen för att det gick rätt så bra, jag förstod teknikerna, vann en sparring och behövde inte klappa i mattan så värst många gånger. Jippi!!!!

Jag tycker det är väldigt svårt att komma ihåg teknikerna vi lär oss så jag brukar ta med mig kameran för att filma lite... brukar dock glömma att ta fram den men i förra veckan lyckades jag.
Jonas hade med sig en kollega från jobbet och när hon vilade bad jag henne filma när jag & Jonas sparrades. Tänkte dela med mig av den för att ni ska se vad det är jag håller på med. Tyvärr är det inte något jätteroligt eller bra klipp i tekniskt avseende. Vi får inte till så mycket men man kanske ändå får en uppfattning... Kul också att lägga ut ett klipp från en tidig träning så att man har något att jämför med när man tränat ett par månader/ett år.


Jag kommer också lägga ut ett klipp på en förfärlig fallteknik... hahahaha. Vi bröt ihop när vi kikade på klippet direkt efteråt. Speciellt tränarna. Det bjuder jag på.
Vill tillägga att klippet är efter 90 minuter av intensiv träning och tanken är att det ska gå långsamt för att jag ska kunna kolla på det hemma och repetera hur det var man gjorde. Kastet alltså - inte mitt fall. Hahahaahaha.
FJ's kommentar: Tur att du hade tofsen på hövvet är klockren!

Inga kommentarer: