söndag 11 september 2011

"Dyngkåt och hur helig som helst"

Igår efter middag och packning till Barcelona slog jag & Victor oss ner i soffan och satte på SVT 1 för en gångs skull. Klockan var 21.45 och Mia Skäringer dök upp i rutan. Det var dags att få se hennes show från Circus, "Dyngkåt och hur helig som helst".

Jag har missat den rosade serien "Mia & Klara" men jag har läst boken med samma namn som showen och tyckte den var bra, jag har sett Solsidan och gillar Mia Skäringers rollfigur och jag har glatt läst hennes krönikor i YourLife. Mina förväntningar på detta program var höga och jag blev inte besviken, tvärtom.
Hon framförde en monolog om självförakt på ett underhållande och tilltalande sätt eftersom hon blandade humor och allvar i bra doser. När hon helt plötsligt tog tag i mikrofonen och började sjunga tapade både jag & Victor hakan. Oj så duktig hon var. Första låten var fantastisk. Ljuvlig röst, äkta känsla och dessutom lite dialekt - sååå bra. Imponerande!
Jag hoppas att man får se mer av Mia i sådana här sammanhang och då vill jag vara en i publiken istället för en i soffan.

Se ett annorlunda, avklätt och modigt intro HÄR!!
Ett litet klipp om maglyft finns här och när klippen är slut är det lätt att hitta fler på sidan. Det bästa är såklart att se hela showen i följd men om ni inte har möjlighet och ändå vill fnissa/skratta lite så rekommenderar jag er att gå in och kolla.

Inga kommentarer: