lördag 29 oktober 2011

Marknad och årets första glögg

Idag var det höstmarknad i grannstaden Vänersborg och sedan någon vecka tillbaka var det bestämt att jag och Victor skulle göra ett litet besök där. Vi höll planen och fick dessutom trevligt sällskap av Johan & Carro. Galet mycket folk, mestadels samma stånd men ändå en trevlig förmiddag i friska luften. Jag köpte två nya tesorter, marknadskolor och strumpor. Min kusin sålde billotter för sitt hockeylag och självklart fick man stötta detta... bilen man kunde vinna var dessutom riktigt fin. Jag vann inte, inte Carro, Johan eller Victor heller. Attans!

När Victor åkte till jobbet slog jag mig ner vid datorn för att skriva på den förbaskade uppsatsen. Lagom road - speciellt då jag på grund av denna har fått tacka nej till Ingrids maskerad som garanterat är riktigt, riktigt rolig. SUCK! Jag får ha en ordentligt lärarlegitimationsfest när jag väl är klar med det här sista rycket. Under kvällen har jag mest letat bra partier att relatera till i litteraturen och korrigerat redan skriven text - alltså känns det som att jag inte fått gjort någonting! Blir lätt fokus på att komma upp i rätt antal sidor.

Strax innan 20.00 kom Jojjo till mig för att hålla mig sällskap i min pluggpaus. Idag började nämligen säsong 2 av den stora succén "Så mycket bättre". Jag tycker verkligen om det programmet och jag blev såklart extra glad när min barndomsidol Tomas Ledin var en av deltagarna =) E-type känns lite spännande också! Hur sjutton ska de andra tolka hans låtar; Set the world on fire, Hold your horses och So dem a com???
Artisterna som deltar: Lena Philipsson, Jason "Timbuktu" Diakité, Eva Dahlgren, Tomas Ledin, Laleh Pourkarim, Martin "E-type" Eriksson och Mikael Wiehe.

Som vanligt på myskvällar ska man ha något gott att äta eller dricka. Vi föll för butikernas tidiga start av glögg och pepparkakor. Det blev alltså ett glas med Dufvenkrooks Blåbär & Lingonglögg med lite russin och mandel, 2st havreflarn med pepparkakssmak, lite chips och några M&M Peanut. Periodvis väldigt gott men det kändes faktiskt lite fel... lite tidigt liksom.
Efter programmet var det dags för plugg igen men nu håller ögonen på att slutas även när jag står upp så jag får ge vika... Ska bli otroligt gott att få lägga sig, och riktigt skönt att få vrida tillbaka klockan en timme. Sånt gillar vi!

Har ni någon favoritglögg som ni kan rekommendera?


Inga kommentarer: