söndag 30 oktober 2011

Tedoft.se

Mojito - Smaksatt svart te (Kina/Ceylon)
På marknaden igår köpte jag mig två nya tesorter och när jag hällde upp dem i burkar imorse så såg jag att det stod en webbadress på etiketten. Jag blev såklart väldigt nyfiken och klickade in mig. Jag tyckte om sidan och kommer säkerligen att handla där när jag behöver förnya mitt förråd. Jag gillar verkligen att köpa nya tesorter men jag börjar lära mig att det är dumt att handla te för ofta, det tar nämligen inte slut så fort. Igår köpte jag två svarta teér á 70gram; chokladmint och mojito. Mest för att det lät spännande och för att de båda doftade väldigt gott.

Förmiddagen har bestått av plugg och då passar det väldigt bra med en kopp te. Jag provade idag på MOJITO - Hemingway's personliga favoritdrink fast som ett alkoholfritt té med äkta pepparmyntsblad.
Ingredienserna: svart te, smörkaramellbitar, pepparmyntsblad, safflor (saffranstistel), naturliga smakämnen. Grunden utgörs av teer från Ceylon och Kina.

Jag tyckte detta te var väldigt, väldigt gott och det kan nog komma att bli en favorit i höstmörkret =)

2 kommentarer:

Pelle sa...

Nämen?

Vad kul att du gillade Mojito-teet! Jag blir lite sådär småbarnslligt lycklig av det goda betyget :-)
TAcj för de vänliga orden.

//Pelle, Tedoft

Linus Rylander sa...

Hej! Linus här från Tedoft.se.

Vad kul att du tyckte om téerna. Mojito är en personlig favorit ;)

Skulle rekommendera att behålla téerna i påsarna (eller förvara dem någolunda lufttätt) eftersom té förlorar en del av sin "nyttighet" när det blir utsatt för syre. Vill du behålla prydnads-faktorn av burkarna kan du ju alltid lägga påsarna i dem...

Oavsett, så lycka till, och tack för att du handlat av oss :)

- Linus