tisdag 25 oktober 2011

Orka!

Tisdag igen och alltså pluggning för min del.
Har hållit på till och från sedan kl 09 imorse. Började med att tvätta kl 07 och sedan var jag på skolan i cirka en timme för att kolla av hur det går med elevernas läsning och loggbok. Sedan dess har jag suttit vid datorn och jobbat med min egna analys av romanen "Jag saknar dig, jag saknar dig!". Det tar sådan jäkla tid, allt måste hänvisas till olika facktexter och sidnummer. Det får inte vara lika ord i meningarna och gud nåde mig om jag gör citattecken på fel ställe.
Till denna lilla del av uppsatsen behöver jag 6 härliga böcker. Kul, or not!

Jag har varit rätt så strikt med mina pauser idag men nu har jag precis haft en lite längre matrast. Middagsfridkasse nr 2 kom igår och dagens maträtt blev "Kickis grymma gulasch".
Den var verkligen grym. Jag själv var nöjd och Jojjo och Viktor som blev bjudna tyckte också att det var jättegott. Jag tar det som ett bra betyg, de är superduktiga på att laga mat och om de tar mer så är jag supernöjd.

Jaja, nu är det dags att slå sig ner vid tangenterna igen.
Jag säger som eleverna: ORKA!!!
Förhoppningsvis är jag klar till jul och då ska det firas vill jag lova.

Någon som skrivit uppsats som kan komma med lite peppande ord och tips? Använd kommentarfältet nedan, man behöver inte ha en blogg eller vara medlem. Det går finfint ändå!

Inga kommentarer: