onsdag 30 november 2011

Blast och harmoni

Idag var den stora dagen för många av oss som älskar träning och redan har börjat längta till nästa års stora träningshelg. The Nike Blast 2012, som i år kommer att gå av stapeln i Globen!! Ska bli grymt spännande att se hur de ska arrangera det hela =)
Idag släpptes alltså schemat och anmälan öppnades vid 16.30. Tre timmar senare var redan 547 personer anmälda. Undrar hur lång tid det tar tills alla pass är fulla? (nu 22.34 är det 843)
DEt är rätt mycket fokus på dans, aerobic och step men jag tror att jag har lyckats pricka in sådant som kan inspirera mig i de träningsformer jag sysslar mest med. Jag har även lagt in något wild card för att få variation och tyvärr fick jag också välja bort en del eftersom man "bara" får boka sig på 5 pass/dag. Tur det egentligen för man orkar inte hålla på hur som helst och man måste få tid över till att äta lite också.... samt shoppa i Nike-shoppen =)
Här ser ni vilka pass jag ska gå på, beskrivningar av dem kommer när konventet närmar sig eller efter jag varit där. Det som oroar mig lite grann är att det i beskrivningarna till nästan alla pass jag valt står följande: Gå utanför dina gränser! Bered dig på att svettas! Utmana dig! Ska ni dit? Vad ska ni på för klasser?
Det kommer bli en fantastisk helg med fart och fläkt från morgon till kväll. Idag har det varit tvärtom, gällande tempot. Onsdagar är min kvalitetsdag då jag ska göra precis det jag känner för och inte ha några måsten, varken med träning, hushåll eller umgänge. Nästan hela terminen har jag hoppat in och haft pass ändå och det har gått sådär med min plan. Idag lyckades jag!
Eftermiddagen och kvällen har gått i harmonins tecken.
Först kom Fahreta till Fridaskolan och hade personalvård med oss, i form av yoga. Det är inte min typ av träning men det var behagligt och jag kom i stämning inför min och Victors planerade aktivitet. RELAX i relaxen på Arena Älvhögsborg. Varför utnyttjar man inte allt som man har tillgång till? Vi var där i närmare två timmar och fördrev tiden med att bubbla i bubbelpoolen, slappa i fåtöljerna och försöka andas i bastun. Victor var även lite fräck och tog 2 dopp i kallbassängen - jag avstod!

När vi var nöjda tog vi oss hem till Victor där vi nu har ätit älgbiffar med rotfrukter och gräddsås - mums filibabba. Livet är allt bra bra ibland!

Hur gör ni när ni vill ha lite extra kvalité i vardagen?

Inga kommentarer: