fredag 2 december 2011

Eget "läkmedel"

Jag är sååå trött på min handled. Den blir bara värre och värre. Ja, jag vet. Jag får skylla mig själv som inte vilar den, MEN jag kan inte ta ledigt från jobb som lärare och instruktör för att det hugger till och värker då och då. Det gör ju inte konstant ont, utan bara när jag använder den, främst när jag vrider den på något sätt. Igår vreds den tydligen väldigt mycket (hade bugg med mina elever) och nu känns det inte alls bra. Jag hittade på ett litet eget "läkmedel" igår (har varken tid eller mod att gå till läkaren) och gjorde på följande sätt: smörjde in hela handleden med en salva som liknar voltaren men luktar som tigerbalsam och sedan "lindade" jag handleden med två svettband. PERFEKT! Jag sov med detta bandage hela natten med förhoppningen att det skulle vara borta imorse. Så var det inte.
Den gör fortfarande ont men jag ska strax ge den en liten behandling till och sedan har jag faktiskt bytt bort mitt kettlebellpass ikväll. Istället blir det vila och kvällsmat hos Homie och Mika.
Om det imorgon gör lika ont som idag så kommer jag inte kunna vara med att tävla i kettlebell-SM och det stör mig något fruktansvärt. Förhoppningsvis går det över och då ska jag göra så gott jag kan utifrån två träningstillfällen med 20 kg.
Jag muntrar upp mig med detta underbara (säkerligen gamla) youtubeklipp. Alexa är så otroligt söt och om hon inte blir sångerska så blir hon garanterat skådespelerska. Kolla in hennes gester, hur hon tar i, njuter och kollar förväntansfullt på sin pappa. 6 år gammal och kan hålla ordning på en sådan här svår text. Imponerande. Det finns också ett klipp när hon kör samma låt live i Sydney och ett när de gör en låt av Chris Brown - åh så söt och full av bus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en spricka i handleden. Kan man gå med länge innan man upptäcker de eftersom precis som du säger att de bara hugger till ibland i vissa vinklar. Kolla upp de!

superSHEro sa...

Hoppas handleden känns okej imorgon! Stort lycka till!!!

Du får gärna vid något tillfälle förklara lite mer ingående om hur hela rankingsystemet funkar, hur tävlingen funkar osv... just nu tycks allt som en enda gröt för mig. :)
Men som sagt; LYCKA TILL imorgon om du kör!