söndag 4 december 2011

Andra adventsmys

Idag är det andra advent och det har firats hela dagen lång. Jag skulle ha varit med i Kettlebell strong sport på Fitnessfestivalen, men fick stanna hemma på grund av att min handled är helt kass idag. Jag ångrar dock absolut inte att jag var med i SM igår.

Vi började dagen med sovmorgon och en tidig lunch. Sedan läste jag några adventsverser från min barndom för Victor. Hahaha, ska man få feeling så ska man :)
När vi sedan såg att solen tittade fram bestämde vi oss för att ta en långpromenad, sagt och gjort. 2.5 timmar var vi ute och vinden bet friskt i kinderna. Självklart var vi värda något värmande efter detta och vi unnade oss en stor kopp varm choklad med vispad grädde och kardemummapuder. Helt underbart!!!

Kvällen fortsatte sedan med bio. Första 3D-filmen för mig och min debut blev TINTIN. Jag hade inga förväntningar på filmen utan hade mest fokus på 3D-upplevelsen och jag är supernöjd, med båda. Det var fullt ös i filmen från start till stopp och de hade lyckats bra med storyn, animeringen och 3D-effekterna. Kul också att besöka Trollhättans nya biograf.
Visst är vi fräcka?
Väl hemma efter bio gick några timmar åt till att ordna lite saker inför kommande vecka, plocka i ordning i lägenheten, ringa lite samtal och bara vara. Därefter kom adventsgottet jag varit nyfiken på sedan förra veckan: Dumle Gingerbread.
Medan vi njöt av dessa små kolor med smak av pepparkaksdeg (helt ok) kollade vi de fyra avsnitt som visats av julkalendern "Tjuvarnas jul". Kanske inget jag kommer att följa men det är ändå kul att se hur denna kalender förändras och varieras från år till år. Jag tyckte den var bra och kan tänka mig att barnen sitter som fastklistrade framför tv-apparaterna och njuter av de 13-15 minuter som programmet är varje morgon!
Hur var er andra advent?

Inga kommentarer: