tisdag 6 december 2011

Uppladdning

I fredags var det dagen innan SM i kettlebells och jag hade ruggigt ont i handleden. Jag var klok nog att byta bort mitt kettlebellpass på kvällen (tack Jonas!) och ägnade mig istället åt att smörja handen med Voltaren och knapra lite ipren. Sakta men säkert kändes det lite bättre och jag fick hopp inför tävlingen. Jag kanske, kanske, kanske kan delta!

Klockan 19.00 var jag och Victor hembjudna till Elin & Mika på lite uppladdningskvällsmat. Elin var min självutnämnda "coach" under förra årets SM och eftersom jag vann då så ville hon fortsätta i denna roll och se till att jag fick "rätt uppladdning" även i år.
När vi kom dit låg det en liten folieförpackning på min tallrik och i detta paket hittade jag 4 pepparkakor som var formade som kettlebells (kan tyckas se ut som handväskor men det ska föreställa kettlebells). Hembakade med massa kärlek och jag njöt av två stycken... resterande två skulle jag och Fahreta ha i bilen på väg till tävlingen såklart :)
Varma mackor, te och härligt sällskap gjorde det till en mycket trevlig uppladdningskvällsmat och när vi var mätta och belåtna kom nästa överraskning: en kettlebell-morotstårta (även den med en viss touch av handväskelooken). Elin är grym på morotskaka och jag njöt av en del av handtaget. Mums! Det satt som pricken över i:t.
För att inte hamna i totalt paltkoma hoppade vi sedan in i tv-rummet och där spelade vi bowling på deras Kinect. Det blev flera matcher men det är egentligen bara en vars resultat är värt att visa. Vet inte om det inte går att ha sina egna namn men denna kväll gick vi under följande namn:
James = Mika. Natalie = Elin. Sarah = Sofia. Jeff = Victor.
Klockan gick men vi fortsatte spela... kanske för att vi fick fokuslåtar tillägnade av Elin. Jag fick väldigt mycket DJ Alligator - oj vilka minnen, vilken musik, vilken stämning. Hahahahaha.
Tack Elin & Mika för en härlig kväll!
Hur uppladdningen gick får ni veta i nästa inlägg som handlar om Fitnessfestivalen och SM i kettlebells 2011.

Inga kommentarer: