onsdag 16 november 2011

Jäkla handled

I går var det tisdag och dags för BJJ igen. Förra vecka hade vi rätt mycket kast/nedtagningar på träningen. Jag är lite feg i detta moment och tar tyvärr ofta emot med händerna för att inte falla så hårt. Inte så smart eftersom handlederna är rätt så mycket klenare än exempelvis en rygg. Jag vet inte i vilken nedtagning det hände men efter den träningen hade jag väldigt ont i handleden och den har fortsatt värka hela veckan. Dumt nog har jag ändå haft mina pass och pressat mig själv till att göra både armhävningar, bicepscurl och simtag trots att smärtan blir värre då. Under träningarna gör det inte så ont men efteråt är det mindre kul och det går knappt att vrida av sig kläderna eller hålla i en tallrik.
Jäkligt irriterande eftersom det är hög tid att jag denna vecka börjar träna inför SM i kettlebell. Det finns ingen chans att jag kan göra en long cycle nu.

Igår kändes handleden mycket bättre men så gick jag på BJJ och redan i teknikträningen kände jag hur "skadan" (?) slogs upp igen. Jag skulle greppa runt Mikas bröstkorg och vrida runt honom - AJAJAJAJ! Sednan kunde jag inte ta tag i kragen ens en gång. SKIT!!!!
När det så var dags för sparring fick jag stå vid sidan... kändes rätt så meningslöst att försöka kampa med en hand liksom och man har dessutom inte riktigt kontroll över vad som händer i sparringen. Jag var typ gråtfärdig när jag stod och kollade på de andra som kämpade, svettades och hade grymt kul. Jag avskyr att ha ont och blir hindrad i min träning - samtidigt som jag inte vågar bortse från det onda och bara köra på. Det blir så dumt i mitt arbete om jag får en ordentlig skada. Grrrrrrrr. Filmade en liten snutt på mina duktiga klubbmedlemmar.
Mika har länge pratat om att börja träna BJJ och igår var han med för första gången. Han är stark och villig till att lära sig så det kommer blir hur bra som helst. Tror att han tyckte det var kul och han får låna min ena dräkt på söndag också. När handleden är bättre kanske jag har lite större chans mot honom.

Inga kommentarer: