fredag 18 november 2011

Sminkning

För två veckor sedan var jag på Thermal SPA i Trollhättan på en sminkrådgivning.
För 495kr blev jag sminkad, fick lite tips och fick även välja produkter för samma summa.
Ett spännande novembererbjudande som jag inte kunde tacka nej till :)
Eftersom jag alltid ser ut SÅ HÄR (första bilden) till vardags så tänkte jag att det kunde vara kul att lära sig att piffa till det någon gång då och då...
Ingrid tog hänsyn till att jag inte tycker om megamycket makeup och hon förklarade lugnt och sansat vad de olika momenten innebar och vad produkterna hade för effekt.
Jag förvånades över hur mycket olika saker det finns som liksom ska förbättra och/eller förhöja effekten av det "vanliga sminket". Primer, eyeshadow base och lipfix bland annat.
"Behandlingen" tog cirka 50 minuter och då fick jag även lösögonfransar som normalt inte ingår i behandlingen. Det var trevligt att småprata och bli ompysslad en stund men jag hade aldrig orkat vara kändis eller så och sitta så här varenda dag.
Close-up: Lösögonfransar, ögonskugga och mascara på.
Här är det slutgiltiga resultatet.
Jag är väldigt bekväm i mitt vanliga jag men tycker det var väldigt kul att känna mig lite piffig och fin. Jag fastnade för lösögonfransarna och kommer nog att ha det på nästa fest som blir imorgon, lördag den 19 november, Jonas 35-årsfest. De markerade mina ögon lite mer och det kändes roligt att för en gångs skull ha fransar. Det kan nog hända att tomten får en lite lista på några av produkterna också... Kul grej att förgylla vardagen med måste jag säga.

PS: En mer utförlig redogörelse om denna process kan ni läsa HÄR

Inga kommentarer: