torsdag 3 november 2011

Som plåster på såren...

Idag har jag och Jojjo tröstshoppat i storstaden.
Besvikelsen över den inställda konserten är stor, men det är inte mycket man kan göra.
De skriver på Live Nation att datum för ersättningskonserter är på gång, men frågan är om man har tid och råd att åka hit igen? Vi får se hur vi gör, just nu har vi i varje fall kontaktat vårt inköpsställe för att se vad de säger om utbetalning av pengar.

Det blev alltså en heldag på stan idag. Och då menar jag verkligen heldag. Från öppning till stängning har vi strosat runt i butiker... en del shopping blev det så klart, men mycket tid gick åt till att hitta. Vårt lokalsinne är skandal och när klockan var 18.45 insåg vi att det nog inte blir NK idag, det får vänta tills imorgon. Då kommer Victor hit och gör oss sällskap, gött med en privat guide. Det är faktiskt kors i taket att vi hittade in till centrum från Lilla Essingen och sedan tillbaka igen. Jag var riktigt stolt när jag med ganska säker hand kunde meddela Jojjo vilket håll vi skulle till och hur vi skulle fortsätta därefter. Grymt!

Jojjo är den som shoppat mest.
Jag har för en gångs skull tänkt igenom mina köp både en och två gånger innan jag går till kassan och det jag letar efter har jag inte hittat. Jag kommer antagligen inte göra det heller för jag vet inte riktigt hur jag vill ha det, jag säger liksom emot mig själv märker jag.....
Jag behöver:
* Skor som man kan ha till jeans och andra byxor - Inte några stövlar som ska vara utanpå byxorna och inte heller sportiga skor. Jag vill vara lite vardagsfin och inte se ut som jag är på väg till träningen. Svarta eller bruna spelar ingen roll. De får inte vara för spetsiga, inte ha för hög klack och helst inte heller en massa spännen och grejer.
* Svarta finbyxor - Helst inga fickor på rumpan, ett tyg som inte drar åt sig allt damm, inga pressveck, inte stuprörsform eller fladderbyxor, lagom höga i midjan tack.
* Fina baströjor - lagom varma tröjor att ha på sig på jobbet (när det inte är idrott), när man hälsar på kompisar, tar en fika, går på stan eller liknande. Elin (Homie) är expert på denna typen av plagg men jag kan aldrig hitta dem....
Skam den som ger sig. Det blir allt en liten sväng imorgon också och då kanske sakerna bara ramlar över mig =) Jag är faktiskt väldigt nöjd med det jag shoppat idag så jag ska inte klaga.
* En skogsgrön tunika/klänning från SALT
* En grå bomullströja med lite annorlunda hals från Cheap Monday
* En ring från HM
* Ett nagellack från Trind
* En näsklämma - ska prova om det hjälper mig att få till vändningarna på simträningarna =)
* Ett par svarta jeans från LEE - äntligen ett par byxor som inte är leggings eller stuprör!!!

Nu blir det en lugn kväll framför tv'n. Galet mycket träningsvärk i baksida och insida lår - kan bero på att jag hade med utfall åt sidan på mitt kettlebellpass i tisdags. Ajajaj!

Inga kommentarer: