tisdag 29 november 2011

Tråkigt väder och trött

Idag är det mindre roligt väder utanför fönstret... regn och rusk. Grrrr. Var är snön?
Jag borde inte klaga, det är ju perfekt väder för att sitta framför datorn och fila på formulering om litteraturteori men jag blir bara trött, trött, trött av det här vädret och mörkret. Mina ögonlock vill falla ihop och jag vet inte vilken födointag som kan göra mig pigg?

Kommer väl inte hända så mycket kul idag så jag lägger istället upp lite bilder från första-advents-middagen hos mor och far i söndags. Riktigt trevligt... har inte varit där på ett tag på grund av plugg, jobb och BJJ men nu fick vi till vår rutin igen. Det gillar jag!
Pappa vill gärna verka delaktig i matlagningen och rörde runt i såsen lite då och då =)
Mmmmmm..... fantastiskt god mat. Lingon piffar upp och ger en härlig syrlighet, me like!
Den här positionen intog Jojjo i väntan på maten. Utgång kvällen innan kan göra att
man är lite extra slö... hihihihi.
Till efterrätt fick vi en delikat creme bruleé men jag var tokmätt så jag orkade faktiskt inte äta upp. Inte likt mig men det gick bara inte. Dessutom skulle det bli adventsmys hemma i soffan senare på kvällen så jag fick spara lite plats för glögg och pepparkakor. Smart va?

Nu ska jag pausa lite i pluggandet och coacha Fahreta i hennes longcycle-träning på Älvhögsborg. Får se om jag kanske vågar svinga lite jag också.

Inga kommentarer: