lördag 17 december 2011

Annorlunda undervisning

Häromdagen hoppade jag in och "täckte upp" på en engelska lektion. Eleverna jobbar så jäkla hårt just nu så jag hade inte behövt vara där men det känns såklart bäst att det är en lärare i klassrummet. När vi satt där och slet så bröts tystnaden plötsligt av en raplåt. Tre elever satt som klistrade vid datorn och jag gick dit för att kolla vad som fått dem att tappa fokus. Musik på hög volym och utan hörlurar är liksom inte ok på lektionstid.
Eleverna förklarade lugnt och sansat för mig att de övade på engelskans oregelbundna verb. Ja eller hur, tänkte jag men de tryckte på replay och jag insåg att det var precis det de gjorde.
Lite annorlunda undervisning men ni kan tänka er att det fastnade... Kul initiativ!

1 kommentar:

superSHEro sa...

haha grymt! :)
Hoppas handen blir bättre snart! Kul att du vill läsa om warrior-programmet! ska försöka hänga med nu i veckan! :)