onsdag 28 december 2011

Harmonisk jul

Julen är över för den här gången och jag kan sammanfatta den med ett ord: Harmoni!
Allt har flutit på och stressen har lyst med sin frånvaro. Alla traditioner har infriats och jag har umgåtts med familj och vänner, ätit gott, vilat, pysslat och fått väldigt fina julklappar.
Dagen före dopparedagen var vi som vanligt hos Elin och Mika för uppesittarkväll!
Två härliga personer utökade vårt umgänge denna kväll: Victor (som tyvärr fick åka och jobba efter bara en timme) och Fahreta som spelade bingo för första gången och dessutom provade både glögg och pepparkakor med mögelost. You go girl!!!
LILLBABS njöt också av julefriden!

Det blev en liten vinst på 200kr för Elin men annars gick det sådär med miljonerna som vi hade hoppats på. Nåja, det är sällskapet som är viktigast och det var det inget fel på. Kul att ta sig tid att umgås tycker jag. Det borde dock ske lite oftare.

Min och Jojjos julafton startade som vanligt med SKINKEPASSET under ledning av Malin Frykberg. Helt galet att hon hade passet med tanke på att hon fick barn för 3 veckor sedan. Passet var som vanligt fullt och alla deltagare kämpade och slet. Riktigt skön start på en dag som man vet kommer att bestå av mycket mat och en hel del stillasittande.
Efter lite piffande och inslagning av de sista paketen fick jag och Jojjo småspringa till bussen som skulle ta oss upp till våra storasyster Annelie och hennes familj.
Lättare sagt än gjort med alla kassar och påsar med paket och mat som vi skulle ha med oss.
Vi lyckades med cirka 20 sekunder tillgodo! Puh! Julafton blev riktigt trevlig.
Vi kollade på Kalle Anka, åt god mat, fick besök av en mycket glad och snäll tomte, öppnade fina julklappar, fikade, hade en julklappslek och spelade sedan spel till långt efter midnatt.
Jag var flitig med kameran och det blev en hel del fina, roliga och mysiga bilder. Jag hoppas att det går att förstora collaget nedan och att det går att se vad bilderna föreställer.
1. Översta fotot till vänster: Pappa öppnar sin paket från oss döttrar; en timme med instruktör på valfri travbana + en helkväll på tävling samma dag.
2. Näst översta fotot till vänster: Min fina gran med lite paket under.
3. Översta raden, fotot näst längst till vänster: Zacharias hjälper tomten att läsa.
4. Översta raden, fotot näst längst till höger: Jojjo ser glad ut när hon öppnar paketet som innehöll en bok i serien om sköldpaddan Elvis.
5. Översta fotot till höger: En samlingsbild på alla mina fina julklappar :)
6. Nedersta fotot till vänster: Zacharias övar trolleritrick för mig & Saga vill vara med!
7. Nedersta fotot näst längst till vänster: Mys med tomten!!!
8. Nedersta raden näst längst till höger: Victor hjälper till att klä min gran!
9. Mittersta raden längst till höger: Saga med ett Hello Kitty-set större än henne själv.
10. Nedersta fotot till höger: Tomtens entré blev en succé.... yiiiiii, nu kommer han!!!

Hur har er jul varit?

Inga kommentarer: