fredag 30 december 2011

Mellandagar

Jag gick och lade mig rätt så sent på julafton och sov som en stock, även när Victor kom hem från jobbet och kröp ner och lade sig runt 08. Jag slumrade vidare och sov säkert till 11 och då steg jag upp och hade en hel förmiddag till att plocka i ordning, ta det lugnt och lösa korsord.
När Victor vaknade så firade vi en liten julafton och bytte julklappar samtidigt som vi åt en väldigt sen (för min del) frukost. Jag fick en ny Nike-ryggsäck (med valfri "gravering") och en superfin berlock från mitt favoritmärke när det gäller smycken, BJÖRG (kan köpas på SG Interiör och Design i Trollhättan). Det var ett guldplätterat hjärta med texten: Heart of gold. Tack så mycket - jag blev jätteglad!

Därefter var det bara att göra sig iordning och åka på den traditionella juldagsmiddagen hos mina föräldrar på Lextorp. Potatis, sås, kött och grönsaker - allt utom julmat!! Såå gott!
Till efterrätt fick vi en fantastisk mousse med hallon - slurp. Hon är grym på mat & desserter. Vi avslutade denna kväll på samma sätt som julafton, nämligen med Jojjos riktigt roliga spel:Ryktet går! Lite svårt att förklara hur det går till men det är ungefär som viskleken, fast istället för att viska så ritar och gissar man i varandras whiteboardblock om vartannat och när man till slut får tillbaka sitt egna block ska man se om det ursprungliga ordet har förändrats längs vägen. Då ingen i min familj är någon Picasso direkt så blev det nästan alltid något tokigt längs vägen. Pappa hade väldigt olika tankar och idéer än vad vi andra hade. Mycket kul! Ett spel som verkligen rekommenderas då det inte är en massa krångliga regler, inte tar någon plats och passar de flesta.
Jag varken jobbade eller var ute och festade denna juldag. Börjar väl bli gammal men jag tyckte det var oerhört skönt att bara sitta för mig själv i soffan med en påse skumtomtar och plöja igenom avsnitt efter avsnitt med "Mia & Klara". Dessutom skulle jag upp och jobba i receptionen kl 9.30 dagen efter så det kändes som ett klokt och förnuftigt beslut.

Annandagen var rätt så lugn på jobbet. Det var några få som var träningssugna och några barn som lyckats dra med sig sina halvtrötta föräldrar till badhuset. Alla var i varje fall på gott humör och det hänger nog ihop med lite ledighet. Ledighet verkar vara bra för de allra flesta, MEN inte för mig. Jag blir alltid "sjuk" när jag är ledig, grrrrr. Jag snorar och hostar hela tiden och jag tror att det kommer små vågor av feber. Räcker det inte med den jäkla handleden som fortsätter att bli värre hela tiden???

Mellandagarna har mestadels bestått av vila, försök till att bli frisk, några möten, ett fåtal pass, alldeles för lite plugg, för mycket facebook, ännu mer wordfeud och en del socialt, trevligt umgänge. Ovanligt att vara ledig!
Jonas visar en favoritövning - snygg hållning

Onsdag - kettlbellsworkshop med instruktörerna på Arena Älvhögsborg. Behövligt och mycket givande. Man kan alltid lära sig av varandra och det är bra att träna ihop för att utveckla "samma språk" och prioriteringar. Direkt efter denna träff åkte jag och Victor till Johan och Carro som också har en rottweilervalp som heter Tjorven. Det blev en helkväll med Alfabet och en massa härliga samtal till 03.30!!!! Jag klappade Tjorven OCH kliade henne på magen! Jag gör framsteg!!
Tjorven njuter!

Torsdag - nu gick det inte att dra ut på det längre. Dags att göra lite nytta så dagen bestod av plugg, sortering av foton (ooops) och tvätt. Sista gången för i år :) Var väl inte min mest effektiva pluggdag men det kändes bra att i varje fall kolla igen materialet och korrigera det som krävdes.
Fredag - en heldag med Victor och hans familj. De flesta håller till i Dalsland så vi har varit i Mellerud, Dals Långed och Skåpafors. En del nya områden för mig men det är såklart kul att se var han har växt upp och höra lite historier om hans barndom :) Trevlig familj har han också MEN alla har hundar, katter eller både och. Suck! Vad är det med dessa djur??!! Vi ska försöka lägga oss i tid idag så att vi är pigga imorgon när vi ska fira in det nya året. Har fått en liten ful ovana så här i ledigheten... uppe länge och sover länge.... not good!!!
Bröderna spelar en variant av Twister - en härlig syn!

Insåg precis att om det är nytt år imorgon så är det bara 3 dagar kvar tills det är premiär för BodyCombat 50. WHAT!!! Det kändes som att det var aslångt dit!!
Blir till att öva imorgon!!

Inga kommentarer: