lördag 10 december 2011

Show och BodyCombat 50

Imorse efter frukost och några avsnitt av julkalendern gick jag och Victor till Arena Älvhögsborg för att titta på Saga som skulle ha uppvisning med sin Funky Kidzgrupp. De uppträdde som hundar och var så söta så i sina hundöron och dansade så fint till olika hundlåtar.

Självklart var Saga sötast av alla - i varje fall ur en väldigt objektiv mosters synvinkel ;)

Direkt efter denna härliga show åkte jag & John till Göteborg och Sportlife Frölunda för att delta i kvartalsutbildningen i BodyCombat 50. Först hade vi en utbildningsdel på 45 minuter och där togs en del av det som de tryckte mycket på i advancedutbildningen upp.

Hur scriptar vi våra pass? Hur förmedelar vi det vi vill säga på ett sätt som gör att deltagarna tar emot och får användning av det? Mycket intressant!


Sedan rev Pernilla Blomqvist av en bra release, mestadels på engelska eftersom hon blev filmad. Antar att den ska skickas till trainerteamets utvärderare eller liknande!

Passet var bra... är alltid skeptisk första gången eftersom det är nya låtar, nya rörelser och en massa annat som jag tänker på just då. Sedan när jag kollat på dvd'n några gånger och provkört passet lite grann så brukar jag tycka att de är skitbra.

En ny sidekick blir spännande och jag tror det kommer att bli ett jobbigt pass för axlar och överkropp - en jäkla massa slag och sedan är gingan tillbaka så rumpan kommer bli "hård igen".

Denna gång ska jag försöka scripta passet som vi lärde oss på utbildningen, öva i god tid och vara ruggigt laddad inför premiären den 2 januari - grym start på det nya året!! Längtar!

Inga kommentarer: