fredag 9 december 2011

Bedömning x2

Denna fredag har bestått av bedömning i två olika avseenden.
Dels har jag fått min handled bedömd och dels har jag, Niclas och Fredrik haft flera timmar tillsammans för att prata ihop oss om betyg i Idrott och Hälsa för eleverna i år 8 och 9.

Klockan 8.00 var jag på vårdcentralen och Bengt Aldell undersökte min handled. Han meddelade att han inte trodde att det var någon spricka men skickade mig ändå till NÄL och radiologen. Han rekommenderade vila från all typ av belastning/påfrestning under 4 veckor och uppmanade mig att smörja med Voltaren 3ggr/dag.
Pappa var snäll och skjutsade mig till sjukhuset och där blev jag väl mottagen. Han som röntgade min handled tog ett flertal plåtar och sedan fick jag vänta på ett första resultat.
INGEN SPRICKA!!!
Han rekommenderade också vila i 4 veckor och om det inte blir bättre är jag välkommen tillbaka... inte bra på 4 veckor??!! What! Jag måste bli bra omgående! Grrrrr.
Kommer väl missbruka Voltaren-salva den närmaste tiden och får köpa ett bandage eller liknande så att jag blir påmind om att ha handen stilla och inte råka använda den.

Vid elva åkte jag och Niclas hem till Fredrik och där slet vi hela dagen, till och med medan vi åt lunch och middag. Det är en lite lurig situation för oss i år. Niorna ska ha betyg utifrån det gamla systemet G-VG-MVG och åttorna är först ut med LGR-11 som började gälla denna termin och ska få betyg utifrån de nya kunskapskraven F-E-D-C-B-A. Det kommer bli jättebra men det är svårt att tänka om när man fortfarande måste hålla det gamla vid liv.
Vi hade en hel del diskussioner och kom fram till mycket bra.
Dessutom fick vi satt preliminära betyg på ALLA elever i år åtta och nio. Gött!
Nu är det bara skriftliga omdömen för år 6 och 7 kvar!! Deadline 15 december!
Det gäller att ha FOCUS när man ska sätta betyg!

Strax efter 17 gjorde Jonas och Eila oss lite sällskap och då fick vi äran att provbada i Fredrika relativt nya vedeldade badtunna. Så himla fin och riktigt härligt. Trots att det regnade på oss.
Galet varmt och jag tyckte det var rätt skönt när vi klev ur och hoppade in i Gillestugan som han byggt i anslutning till tunnan. Perfekt! Som ett litet SPA liksom.
Är man träslöjdslärare så är man!

Vi hade en mycket trevlig kväll med massa skratt och intressanta/roliga samtal. En del om jobb men även om mycket annat. Grymt bra teambildning tror jag. Mer sånt!

Inga kommentarer: