tisdag 20 december 2011

Turnering

Så här i juletid och när terminen närmar sig slutet har vi en liten tradition på Fridaskolan.
En utmaning i diverse idrotter mellan elever i år 9 och deras lärare.
I år blev det innebandy, fotboll och volleyboll.
En grymt kul förmiddag!
Bollsporter är inte min starkaste gren och min käre elev ser lite lätt skeptisk ut när jag ska ge mig på att teka. Tror dock att det kan vara bra för dem att se att man kan vara med även fast man inte är bäst, och att man kan tycka att det är roligt ändå.
Fröken gjorde mål - tror både medspelare och motståndare blev lite lätt förvånade!
The teacher team!! (inkl. 2 praktikanter som kan ha haft en rätt så avgörande roll)
I volleybollen utklassade vi eleverna överdrivet lätt och i innebandyn vann lärarna med 4-0 i matcher. Fotbollen var lite svårare. Där blev en match oavgjord och en vann eleverna. Det var väl i och för sig tur, vi vill ju inte att de ska deppa ihop totalt i jul.

Det var kanske inte mitt smartaste val att delta i innebandy med min handled och den ömmar en hel del nu. Suck! Jag avstod i varje fall från volleybollen (efter en stund).
Efter en sådan här förmiddag fick jag ännu mer vatten på min kvarn, man borde dra ihop ett kompisgäng och idrotta tillsammans någon gång då och då. Det och kul och socialt, plus att man liksom får annorlunda träning på köpet!

Inga kommentarer: