måndag 30 januari 2012

Mmmmmmmmm, uuurrkkk!

För någon dag sedan nämnde jag att jag hade hört talas om Bodyshops nya doft, Chocomania. Jag fick i dagarna även ett litet prov på deras bodybutter i denna nya serie.
I lördags efter träning med TKSK (Trollhättans Kettlebell Sport Klubb) slog jag till och smörjde in hela kroppen efter en lång härlig dusch. LJUVLIGT!! Jag blev hur len som helst och doftade lite lätt som en smarrig chokladpralin. Vardagslyx tänkte jag och bestämde mig för att längre fram unna mig denna produkt.

Dagen efter dimper det ännu mer reklam i brevlådan och mitt i allt så ligger en rabattcheck på Åhlens i min hand. 20% på valfri hudvårdsprodukt och 50kr i rabatt på ett köp. Yeeehooo!
Jag gick dit direkt och fann till min glädje att de stolt presenterade en nyhet från Bodyshop!
När jag stod där framför produkterna bestämde jag mig för att köpa en bodylotion istället för ytterligare ett BodyButter. Två anledningar:
1. Jag har 2 BodyButter hemma
2. Man blir väldigt fet i hyn precis när man smort in sig med bodybutter och då är det inte så fräscht att klä på sig direkt. Min tanke är att bodylotion är lite mindre fet och absorberas snabbare.
Igår efter Combatpasset var tog jag återigen en varm, lång dusch och efteråt ville jag såklart använda min nya härliga produkt.
Den doftade ljuvligt, var inte kladdig och absorberades, mycket riktigt, snabbare än bodybutter. So far, allting perfekt!
20 minuter senare var det dags för kvällsmat och då märkte jag något som förstörde ALLT.
Jag fick lite youhurt på mitt finger och när jag tog bort det med munnen höll jag på att kräkas. WHATT???!!
Jag smakade APA, typ som sådant där stopp-och-väx som nagelbitare kan pensla på fingrarna för att sluta bita. Nej, det var inte en slump. Det blev så flera gånger under kvällen. Jag fick till slut skrubba händerna med tvål för att slippa råka ut för det igen.
Varnade också Victor... tråkigt om han skulle börja pussa på mig och få kväljningar.

Ett stort minus och första gången jag är besviken på en produkt från Bodyshop. Upplevde inte alls samma "smak" med BodyButter.... vet dock inte om jag slickade på fingrar då, hahahaha!


2 kommentarer:

superSHEro sa...

Vet att det var samma med deras jordgubbs-shower gel som jag använde för många år sen. Luktade helt fantastiskt, men fick man minsta lilla i munnen så var kräkreflexen igång. Någon sa tt det beror på att de har i kräkmedel (heter det så?) i produkter som luktar väldigt gott för att inte små barn skall frestas att smaka.

superSHEro sa...

tack! ja jag beställde därifrån för några år sen, men då fans det bara färdiga mallar, nu kan man ju ladda upp egna designer och foton. Grymt!

När jag tränar själv så kör jag det som sport mer, behöver dock lära mig mer hur jag skall lägga upp träningen på ett mer effektivt och "sportigt" vis. När jag kör klass så blir det nog en blandning. Grunden kommer vara sport, men med inslag av crossfit-typen. Tanken är att i framtiden även ha rena gs-pass för de som är lite mer intresserade.

ps. designen till kalendern gjorde jag själv, men om du vill ha en sådan så kan jag maila över den till dig. Färger går att ändra. :)