onsdag 15 februari 2012

Roses on Valentine's day

Alla hjärtans dag - trevligt eller ett kommersiellt jippo?
14 februari ska vi enligt almanackan visa extra mycket kärlek till oss själva och vår omgivning.
Jag tycker det är bra att man blir påmind om detta men tycker samtidigt att Lite tragiskt är det att det ska behöva finnas en speciell dag för kärlek och uppskattning. Jag hoppas att man kan visa vad man känner och tycker under hela året, men samtidigt kanske det kan vara bra att man blir lite extra påmind. Jag har varit i singel i många år och jag upplevde det aldrig jobbigt att inte ha någon pojkvän att uppvakta... jag uppvaktade mig själv istället och unnade mig allt :)
Nu är jag inte singel längre och Alla hjärtans dag var inte så speciellt som man kan tro.
Min dag var toppen men det är det nästan jämt (om man bortser från handled och uppsats) så jag var liksom inte förvånad eller överväldigad.
Frukost på sängen (myspys) och sedan ett besök hos ortopeden som jag inte ens går in på. Därefter åkte jag & Victor till EtageÖverby för att hämta ut min vinst. I måndags fick jag sent på kvällen veta att jag vunnit deras facebooktävling och var välkommen att hämta ut en bukett med 60 röda rosor!!
Det var en gigantisk bukett med ljuvligt doftande rosor, och även fast Victor fotade mig med blommorna i parkeringshuset fick jag ha en liten photosession hemma innan jag delade upp dem i buketter för att dela ut till min familj. Rosor är ju sååå vackra, även på bild.


2 foton med min vanliga kamera för att få lite close-up pictures och nedan ett foto med Hipstamatic i min iPhone.
Jag & Victor hade bestämt att inte fira så mycket denna dag eftersom han jobbade natt och jag var iväg på en massa under dagen. Det kändes dumt att tvinga in trevligheter när vi haft en härlig helg och ännu en väntar i veckan innan vi åker till fjällen. Det får liksom inte bli för mycket av det goda... När han kom förbi mig innan mitt boxingpass så hade han ändå med sig en liten present, en ursöt nalle med ett hjärta. Klycsha, jag vet, men ärligt, man smälter ju :)
Den är verkligen supersöt och visst hör det ändå till, det är ju vår första Alla hjärtans dag!
Önskar jag kunde dela ut rosor till er alla men ni får ta emot dem här istället!
Kram kram

Inga kommentarer: