söndag 19 februari 2012

Cindy

Igår började mitt sportlov kan man säga. Egentligen börjar det väl inte förrän på måndag men jag är ledig hela helgen så jag tar i och ger mig lite bonusledigt :) Första helgen 2012 som både jag och Victor är lediga så vi passade på att göra en massa saker. Först ut SOVMORGON!
Som vanligt började jag planera in hur mycket saker som helst och för att vara lite tidseffektiva bestämde vi oss för att träna något crossfit-pass. Tufft, snabbt och effektivt, perfekt!
Vi letade lite i en grym app, Xfit pr, och bestämde oss för att prova CINDY.
Jag har inte kört så mycket crossfit innan men varje gång jag provar så tycker jag att det är grymt kul och tänker att jag borde göra det oftare, så även denna gång.

Cindy går ut på att man på 20 minuter ska göra så många varv som möjligt av följande kombo:
* 5 pullups
* 10 pushups
* 15 squats

Pullups är tydligen detsamma som chins och jag kan inte göra en enda, så för att träningen skulle gå att genomföra fick jag använda en maskin som heter Easy Chin Dip exercise machine (se bild ovan). Det är en maskin där man lägger på så många kilo "som man vill bli av med" och så blir man helt enkelt lite lättare. Det funkade bra för mig och om jag fortsätter så så kanske musklerna till slut lär sig att känna igen rörelsen.
16 varv + 5 pullups hann jag med innan klockan började pipa och det kändes som att dessa 20 minuter hade flugit iväg. Jag kände mig grymt taggad och på G och det var först när vi stannade upp som jag kände att jag var svettig, andfådd och lite öm i bröstmusklerna.
Ett roligt pass som jag varmt kan rekommendera. Jag ska försöka sänka hjälpvikten unand för undan och ändå köra på i bra tempo. Jiiihooo!

Efter en dusch och härliga eftersvettningar, hihhihi, åkte vi hem till mor och far på lite fika och där blev vi kvar tills vi skulle till min storasyster med familj. Där blev det varma mackor, Gladiatorerna och dansuppvisning av mig och Saga. En riktigt bra lördag med andra ord.
Inte så mycket pluggande men det har jag tagit igen idag...

Inga kommentarer: