tisdag 27 mars 2012

Trav på Åby

För en vecka sedan hade vi personaldag med Fridaskolan. De är väldigt duktiga på att hitta på olika typer av aktiviteter och denna gång stod TRAV PÅ ÅBY på schemat.
Spännande tänkte jag som aldrig varit på en travbana men däremot växt upp i ett hem där pappa kollat väldigt mycket på trav. Ringde honom innan för att få lite tips men jag hängde inte riktigt med i allt man skulle tänka på så jag beslöt mig för att gå på magkänslan!
Klockan 17.00 avgick bussen, jag ramlade in med andan i halsen. Ett viktigt telefonsamtal sinkade mig lite på vägen... Henrik (vår rektor) hälsade oss alla välkomna och var korrekt klädd för ändamålet. I bussen fick vi en hel del tips från vår coach Fredrik och sedan var det en spännande tävling med fina priser... Mina travkunskaper var inte så goda som jag hade trott!
Vi hade en mycket trevlig kväll på ÅBY. Stammisarna undrade nog vad det var för gäng som hamnat fel. Det var första gången för många av oss och vi sprang frågande omkring med våra 20-lappar för att satsa på rätt häst eller rätt kusk... hmm, vilket är det egentligen?
Vi började med att sitta inne eftersom det var en rätt så rå kväll men efter ett tag ville vi ta del av den rätta känslan och flyttade ut. Kan konstatera att trav inte är en sport för mig. Även fast vi kom närmare hästarna (och deras nummer) så såg jag ingenting. Jag hörde starten och såg att hästarna sprang förbi mig men jag hade ingen koll på var "min" häst var någonstans. Jag fick lyssna på kommentatorerna istället och fråga mina kollegor vilken häst som kom först. Imponerades dock av hur galet fort det går... hörde någonting om 70km/h. Coolt!
Här sitter gänget och jag tycker de ser riktigt proffsiga ut. Tror inte det blev någon storvinst och själv gick jag nog 200kr back. Jag sa hela kvällen att jag skulle spela på Rolls Royce för det lät ju snabbt men jag missade det loppet - jag var och åt mat!! TYPISKT - han vann!
I och för sig var han en "lågoddsare" så det hade väl inte blivit så mycket pengar på mina 20 satsade kronor. Jag hade en kul och trevlig kväll men är glad att jag inte fastnade för det, jag förstår att det kan vara otroligt lätt att spela bort stora pengar. Speciellt om man vinner lite då och då! När jag vann 75 kr spelade jag direkt för 100 kr till exempel... inte bra!!
Tack ledningsgruppen som tog med oss på detta och tack alla kollegor för härliga skratt!

Inga kommentarer: