fredag 30 mars 2012

24-timmars 2012 avklarat

Efter ungefär två månader med funderingar, tanker, möten, idéer, planering och arbete gick årets upplaga av Trollhättans 24-timmars spinning av stapeln förra helgen. Det blev succé! Klockan 17.00 på fredagen startade eventet upp med drygt 100 cyklande lag. Antalet deltagare varierade från 2-12 och det var allt från personer som aldrig suttit på en spinningcykel till cykelentusiaster som behöver mil i benen inför kommande cykelsäsong. Cykeln skulle hållas igång i 24 timmar och man fick bara byta deltagare varje hel timme, då det även byttes instruktör på scenen. De fyra anläggningarna: Sportlife, O2, Friskis & Svettis samt Arena Älvhögsborg hade totalt 6 pass var och det var kul att se hur olika det kan se ut även fast man arbetar med samma träningsform.
Ida Engelin hade första passet för Arena Älvhögsborg och det var grymt häftigt att bara stå vid sidan och känna av stämningen... 4 timmar kvar till mitt pass & kroppen började redan tagga!
Lagen fick mer än gärna klä ut sig och pimpa sin cykel och en del tog det på allvar. De som vann klädseltävlingen hade superhjältar som tema och de gick all in med sina outfits. Ett personallag från Älvhögsborg hade ett härligt sommartema och Harri var otroligt snygg, både innan & under ett av de pass han deltog i. Inte alla spinningcyklar som har cykelkorg :)
Klockan 22.00 var det dags för mitt pass och jag var tokladdad. Tog faktiskt på mig min pulsklocka bara för att få ett kvitto på hur mycket högre pulsen blir när det är ett stort event och man inte bara ska träna utan också prestera och peppa 100 andra... Temat för hela eventet var film och jag valde att döpa mitt pass till "The Fast & The Furious" - ni anar vilka filmer som rullade på skärmen bakom mig? En elev, Simon, hjälpte mig att klippa ihop de godbitar jag valt ut från film 1 & 4 och det blev grymt bra - tack så mycket!! Imponerande vad de kan när de bara är 15 år... då får man hjälpa en gammal fröken, hihihihi. Skivan med musik fixade jag dock själv, eller ja... Bedros fick guida mig i mixprogrammet först. Tack även till honom!
Jag klev upp på cykeln och sen klev jag av... känns det som. Jag genomförde såklart passet men det gick alldeles för snabbt. Jag hade en glad grupp framför mig och de hängde till och med när jag försökte få dem att sjunga med i Move, shake, drop - Pitbull. Jag sjöng Move, move och de sjöng shake, shake - hela hallen gungade!!! Grymt!!!

Jag fotade en hel del under eventet och under mitt pass bad jag John ta några kort. Nu kommer det (lite väl) många kort från det passet men jag blir så lycklig när jag ser dem och liksom återupplever känslan av passet. Kika på dem eller scrolla ner :)
Passet gick jättebra och jag är supernöjd. Höll på att tappa byxorna i en låt och i den sista slog jag till headsetet så det flög av.... nåja, är man laddad så är man! Jag vill igen!!
Efter paset hade jag en timme återhämtning och sedan var det upp i sadeln igen och cykla mina två timmar för TKSK. Kettlebellklubben deltog och vi kom på plats 26. Helt ok tycker jag!
Efter passen var det Jojjos tur och jag väntade på henne och minglade runt och njöt under tiden. Inte varje dag 100 personer spinner som tokar vid 03.00 - så himla fräckt!!
Suntrip från Arena Älvhögsborg var pigga oavsett vad klockan var :)

Spinningeventet hölls i A-hallen och i hallen bredvid (Nya Hallen) var det en hälsomässa med olika utställare. I Älvhögsborgs monter kunde man delta i en roddtävling. Jonas (instruktör i boxing och kettlebell) gjorde ett bra försök men blev slagen av en RODDARE...
På mässan fanns även Anki (min frisör) från Kungsgatan 57 och hon erbjöd bland annat styling. Perfekt tänkte jag som är totalt kass på att göra fina frisyrer. Strax innan sista passet närmade sig passade jag på att bli fixad. Jag hade redan cyklat klart mina pass och duschat inför kvällens händelser. Hon gjorde en liten uppsättning och jag blev riktigt nöjd. Hur fasen lär man sig??
Fahreta blev också stylad så dagen till ära stod hon och förgyllde receptionen lite extra... Älvhögsborg ger alltid lite mer, även i form av snygg receptionspersonal, hihihihi.
16.00 på lördag eftermiddag var det så dags. Tjugofjärde och sista passet för denna gång. Det var Friskis & Svettis tur att köra och för att avsluta med flaggan i topp drog de upp 10 instruktörer på scenen. Ett jäkla ös och det var återigen häftigt att stå vid sidan och ta del av stämningen i nedräkningen! Vi gjorde det! Och vi gjorde det med bravur!
I Trollhättan är gymmen inte konkurrenter - vi samarbetar för att få staden att röra på sig :)
När allt var klart hann jag hem några timmar. Laddade om och gick sedan på banketten med Jojjo, Maria, Robert, Mathias, Marie, Thomas och Mia. Vi hade en otroligt rolig kväll och vi dansade järnet, i varje fall jag, hihihihi. Det svängde ju liksom & jag var så glad att det gått bra!

Kvällen fortsatte sedan på Butlers, med sällskap av Fahreta och hennes väninna. Ännu mer dans och slutligen music quiz hemma hos Thomas och Mia. Varför sova liksom?
Om jag vill vara med nästa år - SJÄLVKLART!!

Inga kommentarer: