söndag 1 april 2012

Earth Hour 2012

Lördagen den 31 mars inleddes med premiär av BodyCombat 51 på Arena Älvhögsborg. Jag, John och Sanna delade på passet och det var skönt att bara behöva fokusera på 3 låtar efter en galet hektisk vecka... på måndag är dock dags att kunna alla låtar! Det kommer bli ett tufft program i vår och förutom starka ben kommer vi att stärka upp bålen och magmusklerna bra.
Slappade en stund framför datorn innan det var dags att åka med Victor till Mellerud. Hans mor hade bjudit med oss på en konsert "Earth Hour 2012". Earth Hour är en internationell kampanj som startats av Världsnaturfonden WWF för att uppmärksamma klimatfrågan. 2009 deltog Sverige för första gången och i Melleruds kommun uppmanar man inte bara sina invånare att släcka lampan. De arrangerar istället en akustisk konsert med enbart levande ljus... Victor, hans mamma och hans bror har deltagit flera år i rad och nu fick jag äran att följa med. Först fick vi kravmärkt mat hemma hos Barbro och sedan gick vi till stadens gymnasieskola för att inta våra platser. Cykelvägen dit kantades av marschaller och jag fick en skön känsla i kroppen redan innan vi gått in. Aulan/konsertsalen var upplyst med levande ljus i all de storlekar och former. Vackert! Längst fram satt en rad med artister i olika åldrar och tillsammans bjöd de på en dryg timma med blandad musik.
Jag njöt av varje stund och tänkte att jag ska ha några fler Earth Hour, på egen hand.
Har läst lite om Earth Hour på nätet och som vanligt finns det människor som kritiserar och istället tänder fler lampor för att protestera. Jag förstår också att det finns andra sätt (bättre sätt) att uppmärksamma klimatfrågan men alla försök är bra tycker jag...
Vad tycker ni? Deltog ni i Earth Hour på något sätt?

Inga kommentarer: