tisdag 24 april 2012

10%


Mitt transportmedel 


10 % av det man bör cykla inför Vätternrundan (för att få en "positiv" upplevelse) jag jag lyckats avverka. Rekommendationen är 100 mil och jag har alltså tagit mig igenom 10 "hemska mil". Förutsättningarna har inte varit de bästa om man säger så. Först en premiärtur på 7 mil utan tröga växlar och kass väder och igår cyklade jag fram och tillbaka till Hallevibadet i Vargön. Man får passa på att ta tillfället i akt tänkte jag och fick lite regn och vind som sällskap. Växlarna funkade nu i varje fall så jag ska väl inte klaga... Dessutom fick jag en våffla till efterrätt och det var jag väl värd?
Kan dock inte låta bli att undra hur sjutton gubbar jag ska lyckas ta mig igenom 30 mil?? HOW??!!


Dag två på Älgadoppet gick bra även den. Lite lugnare och lite mindre folk - skönt! Anledningen var nog längre lopp och äldre barn. Jag fortsatte dock att imponeras, men denna gång av hur enkelt det kan se ut. Jag är glad om jag får till 3 simtag i fjärilsim och här simmar killarna 100 m fjäril på knappa minuten:

Inga kommentarer: