söndag 29 april 2012

Hunnebergsrundan

Som ni har förstått ska jag inom snar framtid cykla Vätternrundan 300km. Då gäller det att få sina mil i benen och för någon vecka sedan hörde jag talas om HUNNEBERGSRUNDAN. Ett motionslopp på 55km med fri start och utan tidtagning. Tyckte det lät riktigt bra och eftersom det var anmälan på plats så har jag avvaktat och ständigt kollat väderprognosen. Nä, jag känner inte för att cykla i storm och regn igen! Jag hade tur. När jag öppnade ögonen såg jag att solen sken och under förmiddagen hade det bara blivit bättre. + 12 grader, sol och lite moln och alldeles lagom med vind. Jippi!! Är våren här nu?


10.00 kändes som en bra starttid så strax innan mötte jag upp Fredrik Wikman (en kollega från Arena Älvhögsborg) för att åtminstone starta tillsammans. Han har cyklat lite mer än mig genom tiderna, om man säger så. Vi anmälde oss, betalade 140kr, fick en nummerlapp och sedan var det bara att tuta och köra. Startade min underbara APP Cyclemeter, och hoppade upp på cykeln.
2 timmar och 10 minuter senare var tillbaka på Lyrfågelskolan och inkluderat i den tiden var också ett stopp i en depå på cirka 5-6 minuter. Om det bjuds på saft och kanelbulle måste man ju stanna =) Det var en väldigt, väldigt bra runda, i varje fall för mig. Flack, varierad, fin och lagom lång. Jag kommer absolut att cykla den igen och det kändes bra hela vägen vilket också spelar stor roll. Jag och Fredrik cyklades tillsammans hela vägen och ibland kom det stora klungor som swooshade förbi och ibland var det vi som trampade förbi andra cyklister och det var bra för motivationen och självförtroendet.
Jag har fortfarande inte hittat drivet, trycket, flytet i benen men känslan idag var absolut den bästa hittills så jag hoppas att det betyder att jag börjar hitta min teknik och bli sams med cykeln :) Jag är inte överdrivet flåsig men jag kan liksom ändå inte öka tempot och det är lite frustrerande. Hoppas att det säger klick snart så att jag kan öka mitt grundtempo.
Alla som deltog i Hunnebergsrundan fick en liten "pokal". Det var ju ändå gulligt, speciellt när det inte var en tävling utan bara ett träningslopp. Den får stå på skrivbordet idag när jag sitter och pluggar. Som en liten sporre och kick i baken till att jag ska kämpa lika bra med uppsatsen. Sedan kommer den nog tyvärr att läggas i en låda (eller slängas). Vet inte om Victor tycker det är jättekul att ha en massa småmedaljer (typ Vårruset) och pokaler utan värde i exempelvis vårt vitrinskåp, hihihihhi.

Tack Fredrik för bra och peppande sällskap.
Tack CK Wänershof för ett bra arrangerat lopp.

Ut och njut av vårsolen!
Ha det gott!
Sofia


Inga kommentarer: