måndag 9 april 2012

Katter och crossfit

Röd måndag och första dagen på påsklovet om man ska vara helt korrekt. En ledig dag med andra ord, både från jobbet på skolan och från instruerandet på Älvhögsborg. Jag har fått gjort det jag skulle och är nöjd med hur jag fördelat uppgifter och energi under dagen.
Ett minus - jag tänkte helg och ploppade i mig lite lösgodis - AJABAJA!!

Korrigeringar i uppsatsen, plöjt igenom engelsk litteratur, tvättat, plockat, bloggat för TKSK, ringt några samtal, sorterat foton, filat på Victors lägenhetstext och lite annat smått & gott.
Vid 17-tiden tog jag & Jojjo bilen hem till Sanna i Blåsut för att kika på hennes fyra kattungar. Jojjo har varit sugen på katt ett tag och när jag såg Sannas blogginlägg om att hon hade kattungar till salu så såg jag det som ett tecken.... man kan ju i varje fall kika.
Eller hur, självklart smälte vi. De var ju precis hur söta som helst. 4 veckor och hade i dagarna lärt sig att gå, eller snarare stappla fram. Urgulliga och pyttesmå.
Jojjo skulle fundera vidare var det tänkt, men redan när vi klev in bilen igen så sa hon;
Jag måste ha en av dem, skicka bilderna till mig på en gång. Hur sjutton ska man välja??
Tror detta är Raggarn, min favorit!! Ögonen var ljusblå...

Tillbaka i lägenheten igen hann jag läsa igenom det jag skrivit i uppsatsen och sedan var det äntligen dags för mig att få cykla bort till en idrottshall här i staden och vara med på ett crossfitpass. Det pratas enormt mycket om detta och jag har lyckats vara uppbunden på annat vid varje tillfälle, men inte idag - YES!!!
Tror att vi var cirka 25 personer och vi delades upp i två grupper för att efter uppvärmning m.m genomföra två olika wod's (work of the day). Jag hamnade i grupp 1 och vår WOD var att: springa 200 m(?), 50 pushups, 50 situps och 50 airsquats x 3 varv.
I gruppen delades vi in i par - 1 arbetade och 1 räknade.
Min tid blev 16.25 min och jag är nöjd att jag (trots handleden) fixade att köra alla pushups på tå. Jag gillar inte att underlätta tekniken om det är en övning jag faktiskt kan. Jag är ovan vid långa situps så det var nog min svaga länk och min bästa "gren" var absolut benböjen. Kanske ska utmana mig med att gå ännu djupare i fortsättningen.
Det var en grymt rolig träning men det tog rätt så lång tid eftersom vi var så många. Jag tror att tanken var att vi skulle hinna med 2 WOD's men när bägge i paren i båda grupperna var klara med sin första WOD var klockan redan 21.15 så vi fick istället avrunda och börja stretcha. Jag förstår beslutet (vi hade varit kvar till efter 22.00 annars) men samtidigt var jag grymt sugen på WOD nummer 2. Jag höll igen lite i den första för att ha lite energi kvar till den andra. Nåväl, jag får fråga instruktören och kanske köra den på gymmet imorgon innan jag har box. I'll be back (om tid finns...)

Inga kommentarer: