fredag 6 april 2012

Pimp my bike

Nyinköpta skor till min landsvägscykel...

Långfredag och första dagen på mitt påsklov.
Dagen började med att jag & Jojjo gick till gymmet och tränade. Lite armar, lite crosstrainer och en AMRAP på 12 min och sedan 4 min long cycle. Ett skönt pass.
Dagens AMRAP (as many reps as possible) bestod av: 5 thrusters med 2 kb, 10 pushups, 5 burpees och 10 airsquat. Jag hann 8 varv och svetten sprutade - gött att prova, deltagarna fick köra den igår på träningen med TKSK och jag hade fullt upp med tid och liknande så jag kunde inte vara med. Fick ta igen det idag så att det inte blir orättvist.

Jag har sedan jobbat i receptionen från öppning till stängning och gör detsamma imorgon. Jag brukar jobba på påsk och det är lika bra det för jag brukar inte fira det på något speciellt sätt ändå. Och en dag som denna, med snöstorm, så kan jag verkligen hålla mig inomhus och slita lite. När jag kom hem från jobbet var det dags för tvätt kombinerat med kvalitetstid i soffan med ett nytt nummer av magasinet STARK. Detta nummer kändes lite tunt men jag har inte läst alla artiklar ännu och hittills är jag nöjd med det jag läst. 3 imponerande EXTREM-idrottare!!

Väldigt vad mycket som behövs för att cykla... och då glömde jag ändå lyse... ooops!

NU ska min racercykel pimpas och de nya skorna förberedas. Nästa helg är det dags för en premiärtur, hoppas att snön hinner försvinna och lite värme komma.

Inga kommentarer: