onsdag 4 april 2012

RKC Snatchtest

Jag har alltid haft svårt för snatch... rörelsen blir liksom inte naturlig.
Speciellt inte när jag försöker använda softstyle för att orka länge och inte slita på lederna.

I torsdags på träningen med TKSK ansvarade Daniel för passet och jag fick möjlighet att vara med och köra. Perfekt eftersom fokus låg på teknik av snatch!!
Det var ett grymt bra pass och förutom styrkeövningar och jobbig fys så testade vi också RKC's (Russian Kettlebell Challange) snatch test. Ett test som går ut på att man ska göra 100 snatchmax 5 minuter. Killar med 24kg och tjejer med 16kg. Man får göra så många handbyten man vill och behöver. Jag bytte efter 10 reps i början och i slutet körde jag 15 reps på vänster vid varje omgång. Skumt att den är starkare trots en handledskada...
JAG BLEV KLAR 04.40!! GÖTT!! Nu hade vi i och för sig inte någon hård domare som räknade bort reps om tekniken blev felaktig. Kul var det i varje fall, det är bra att testa sig lite ibland för att se hur man ligger till liksom!
Nu laddar jag inför torsdagens träning - då blir det long cycle och lite längre intervaller.
Kika gärna in på klubbens hemsida där det finns en blogg om träningarna, träningsresultat och annat smått och gott!! http://tksk.weebly.com

1 kommentar:

superSHEro sa...

Det är ett roligt testa det där, kort och koncist. Har bara testat med tolvan förut, men tänker testa med 16 när jag kan börja trÄna ute mer. 4:40 är ju galet bra!